Pazar 12.07.2009 00:00
Son Güncelleme: Pazar 12.07.2009 09:51

Krizde büyüyen sektör

Krizde vatandaş saç bakımını ihmal etmedi. Saç bakım sektöründe saç şekillendirici pazarı, ekonomideki daralmaya rağmen geçen yıl yüzde 70,7 büyüdü.

GfK Türkiye'nin, ''Saç Bakımı Birinci Çeyrek Sektör Değerlendirme Raporu''na göre, saç şekillendirici sektörü, 2008 eylül ayında krizin ilk etkilerine, ekim ayında Ramazan Bayramı'nın nispeten olumlu yansımaları ve son çeyrekteki ekonomik küçülmeye rağmen, 2008 yılını 2007'ye göre adet olarak yüzde 70,7 gibi bir büyümeyle kapattı.
Marka ve model çeşitliliği artan ve 2009 yılına stokla giren saç şekillendirici sektörü, fiyat indirimleri ve bundle ürünlerle desteklenmesine rağmen, ekonomik durgunluğun devam etmesi, bu yılın ilk çeyreğinde fiyat bantlarında geçişlere ve kanal yapısında değişikliklere neden oldu. Bu çerçevede sektörde, 2008-2009 yılları ilk çeyrekler karşılaştırmasına göre, adet olarak yüzde 5,4, cirosal olarak avro bazında yüzde 29,2 ve lira bazında yüzde 19,4 küçülme yaşandı.
SAÇ DÜZLEŞTİRİCİLER PAYINI DAHA DA ARTIRDI
Miktar bazında saç bakım kategorisinin yüzde 42'sini gerçekleştiren saç kurutucu pazarında da 2008 ve 2009 ilk çeyrek karşılaştırıldığında, adet bazında yüzde 17,4, ciro olarak avro bazında yüzde 25,8, lira bazında ise yüzde 14,7 küçülme oldu.
2008'in ilk 3 ayında payı yüzde 66 olan düzleştiriciler ise bu yılın ilk çeyreğinde payını daha da artırarak, toplam saç şekillendirici pazarının yüzde 72'sini kapsar duruma geldi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.