Pazar 12.07.2009

'Krize çare'de şimdi sıra tüketicilere özel faizli kredi vermeye geldi

'Kriz Varsa Çare de Var' kampanyası'nda TOBB, perakendeci ve Bankalar Birliği ile yeni bir adıma hazırlanıyor. Yeni plan, turizm, dayanıklı tüketim ve mobilyada 36 ay vade imkânı ve üçte bir faizle tüketici kredisi vermek

Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) önderliğinde başlatılan, Türkiye'de iç pazarı canlandırmayı amaçlayan "Kriz Varsa Çare de Var" seferberliğinde beşinci ve son mesaj açıklandı. Toplamda beş ayaktan oluşan ve 50 gündür devam eden kampanyanın son ayağı Adıyaman'da 32 sivil toplum örgütünün temsilcilerinin katılımıyla açıklandı. 'Biri varsa hepsi var; Üretim, istihdam, tüketim' olarak belirlenen kampanyanın beşinci ayağının açıklandığı toplantıda konuşan TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, tüketiciye eve kapanma derken özel sektörün de elini taşın altına koyması gerektiğini söyledi. Hisarcıklıoğlu düşük gelirlerin harcama kapasitesinin geliştirecek, üretimi teşvik edecek yeni adımların da atılmasına ihtiyaç olduğunu belirtti. Kampanyanın son ayağının açıklandığı toplantıda bundan sonra atılacak yeni adım da belli oldu: Düşük faizli uzun vadeli tüketici kredisi. Kampanyanın katılımcılarından olan Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği (AMPD) Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Nane, TOBB, AMPD, Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) ve Bankalar Birliği ile proje üzerine çalıştıklarını söyledi. Nane konuyla ilgili şu detayları verdi:
ÜÇTE BİR FAİZ
"Tüketici kredileri ile kredi kartı faizlerini karşılaştırdığınızda 3 kat fark var. Bir kampanya ile 'kredi kartı taksitlendirmesini, tüketici kredisine nasıl dönüştürürüz'ün çalışmasını yapıyoruz. Pilot olarak turizm, mobilya gibi dayanıklı tüketim gibi büyük alışverişler seçildi. Burada kredi kartı yerine, tüketici kredilerini, vade olarak da 12 ay değil, 24 ay, hatta 36 ay vadeyi ve 3'te 1 faiz oranı ile nasıl devreye alırız bunlar üzerinde uğraşıyoruz. Müjdeli haberi de önümüzdeki günlerde açıklayacağız." Bu arada, TOBB, Bankalar Birliği ve AMPD arasında süren görüşmelerde dayanıklı tüketim malları konusunda anlaşmaya varılırken tekstil gibi değeri düşük mallarda anlaşmazlık yaşanıyor. Bu arada TOBB kampanyanın devamında iller, sivil toplum örgütleri ve firmaların kendi teşvik sistemlerini uygulayacaklarını belirtti. Firmaların çalışanlarına hediye çeki vermesi gündemdeyken derneklerin ve alışveriş merkezlerinin de harcamaları vadelendirmesi projesi gündemde.
'TOMURCUĞUN PATLAMADAN KURUMASINI ÖNLEYELİM'
TOBB
Başkanı, "Krizde, fırtınanın durulmaya başlamasıyla, önemli olan ağaçların yeniden tomurcuklanmaya başlaması değil, o tomurcukların patlamadan kurumasını önlemek. Bunun yolu onlara ihtiyaç duydukları ısı ve nemin, yani hanehalkı tüketimini arttıracak, üretimi teşvik edecek yeni adımların atılmasıdır" dedi. TOBB Başkanı ile beraberindekiler, daha sonra çarşı esnafını ziyaret etti. El dokuma Aliken halısı almak isteyen Hisarcıklıoğlu ile satıcı arasında sıkı pazarlık yaşandı. Satıcı "Fakirlere 200, size 250 TL" esprisinin ardından Kayserili Hisacıklıoğlu halıyı 180 liraya aldı. Bu arada, esnaf ziyareti sırasında bir vatandaş Hisarcıklıoğlu'na "Para var mı ki pazara çıkalım" diye seslendi.
'BİR YILDA 12 MİLYAR LİRALIK ALIŞVERİŞ ÇEKİ DAĞITILMALI'
TESPİT ve teşhisin iyi konulması gerektiğini söyleyen Kamusen Başkanı Bircan Akyıldız, tüketicinin desteklenmesinin şart olduğunu, böylece sanayicinin malını satmasının da sağlanacağını belirtti. Bu adımların atılması halinde üretim ve istihdamın da artacağını dile getiren Akyıldız, "Bir yılda 12 milyar liralık alışveriş çeki verilmesi gerekiyor. Bu da 60 milyar liralık bir etki yaratacaktır" dedi. Akyıldız, "Burada görevini yapmayan bir unsurun varlığın sizlerle paylaşmak istiyorum; o da ekonomi yönetimidir. Krizin aşılabilmesi için tulumbaya suyun hangi noktada döküleceğini bilmek gerekmektedir'' dedi.
RAKAMLARLA KAMPANYA
3 MOBİSAD indirimlerle satışları yüzde 9 arttırdı 3 Alışveriş merkezleri Mayıs ayında cirolarında bir önceki aya göre yüzde 9 artış yakaladı 3 1 milyon 250 bin afiş hazırlandı 3 Cadde mağazaları ve AVM'lerde mağaza sayısı arttı 3 Gıdada yüzde 8, gıda dışı perakendede 11, hazır giyimde de yüzde 16 artış sağlandı 3 Üç ilde basın toplantıları düzenlendi 3 31 Ağustos'a kadar 4.100 kişiye 205.000 lira tutarında hediye çeki verilecek.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.