Pazartesi 13.07.2009

Iberia ve KLM'yi geride bırakan THY Avrupa'nın 4'üncü büyüğü

Avrupa Havayolları Birliği'nin verilerine göre yolcu sayısında THY, yılın ilk 5 ayında 4'üncü sıraya yükseldi

Türk Hava Yolları (THY) mayıs ayı itibariyle yolcu sayısı bakımından Avrupa'nın en büyük dördüncü havayolu oldu. Avrupa Havayolları Birliği'nin verilerine göre yolcu sayısında geçen yıl Avrupa'nın 7'nci büyük havayolu olan THY, bu yılın ilk 5 aylık döneminde SAS Scandinavian (İskandinav), İspanyol İberia ve Hollandalı KLM'yi geride bırakarak Alman Lufthansa, Air France ve British Airways'in ardına yerleşti.

SEFERLERİNİ ARTIRDI

Ocak-Mayıs döneminde yüzde 6.6 küçülen Lufthansa 20.8 milyon, yüzde 7.1 küçülen Air France 18.9 milyon, yüzde 5.8 küçülen British Airways 12.6 milyon yolcu taşırken yüzde 10.8 büyüyen THY 8.9 milyon yolcuya ulaştı. Bu dönemde yolcu sayıları, yüzde 6.4 küçülen KLM ile yüzde 18.8 küçülen SAS'ın 8.7 milyona, yüzde 14.8 küçülen İberia'nın da 8.3 milyona indi. Yılın ilk 5 aylık döneminde Avrupa Havayolları Birliği üyesi 30 havayolunun toplam yolcu sayısı yüzde 9.5 kayıpla 126.7 milyona gerilerken THY dışında hiçbir havayolu küçülmekten kurtulamadı. Bu dönemde Avrupa iç pazarı yüzde 9.7, Avrupa-Kuzey Amerika pazarı yüzde 9, Avrupa-Güney Amerika pazarı yüzde 14.4 daraldı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.