Giriş Tarihi: 15.07.2009 10:45 Son Güncelleme: 15.07.2009 10:47

Live messenger 10 yaşında

Microsoft'un anlık mesajlaşma yazılımı Windows Live Messenger, 10. yılını kutluyor.

Microsoft Türkiye'den yapılan açıklamaya göre, Windows Live Messenger halen Türkiye dahil 59 ülkede ve 36 dilde en çok kullanılan anlık mesajlaşma yazılımı olarak hizmet veriyor.
330 milyon aktif kullanıcısı ile dünyanın ''en büyük'' sanal topluluklarından birini oluşturduğu belirtilen Windows Live Messenger'in, 306 milyon nüfusa sahip ABD'den daha kalabalık bir insan topluluğuna ev sahipliği yaptığı kaydedildi.
Bir kullanıcının mesaj göndermek için ortalama günde en az 3 kez Windows Live Messenger'a bağlandığı, sohbet için anlık mesajlaşma yazılımı kullananların birbirlerine gönderdiği mesaj sayısının günde 9,4 milyarı bulduğu bildirildi.
Windows Live Messenger mesajlarının A4 boyutlarında kağıtlara geçirilerek kağıtların birbirlerine eklenmesiyle 474 bin kilometrelik bir yol oluşturacağı hesaplanırken, bu kağıtların toplam ağırlığının ise 67 bin 900 ton olacağı tahmin ediliyor.
Windows Live Messenger mesajlarının kağıtlara yazılması halinde günde 2,8 milyon ağacın kesilmesinin gerekeceği belirtilen açıklamada, bir ton ofis kağıdı elde etmek için ortalama 24 ağacın kesildiği kaydedildi.
Dünya genelinde ortalama bir Windows Live Messenger kullanıcısının 26,5 yaşında olduğu ifade edilen açıklamada, ülkelere göre yaş ortalaması 24,5 olan Türkiye'de en genç Windows Live Messenger kullanıcıları topluluğu bulunduğu, ABD'nin ise 32 yaş ortalaması ile en yaşlı Windows Live Messenger topluluğuna sahip olduğu kaydedildi.
Windows Live Messenger üzerindeki sohbetlerin dünya genelindeki ortalama süresinin 5 dakika olduğu, Amerikalılar'ın 4 dakika ile bu ortalamanın altında kaldığı, Çinlilerin ortalama sohbet süresinin ise 8 dakikaya kadar uzadığı belirtildi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.