Çarşamba 15.07.2009
Son Güncelleme: Çarşamba 15.07.2009

TMO artık fındık alımı yapmayacak

Hükümet, Karadeniz Bölgesi siyasetinin en temel aracı olan fındıkta yeni bir strateji geliştirdi. Üç ayaklı çözüm stratejisine göre, Toprak Mahsulleri Ofisi bundan sonra fındık alımı yapmayacak. Ruhsatlı alanlarda fındık üreticisine dekar başına 150 lira destek verilecek. Ruhsatsız alanda fındık sahibi olanlara destek verilmeyecek ve alternatif ürüne geçmesi için 3 yıl için dekar başına 600 lira ödeme yapılacak. Bakanlar Kurulu'nda gündeme gelen ve onaylanan "Türkiye'nin yeni fındık stratejisini" ekonomiyle ilgili 5 bakan ortaklaşa gerçekleştirdiği basın toplantısıyla duyurdu. Toplantıya, Devlet Bakanı Ali Babacan, Sanayi Bakanı Nihat Ergün, Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, Tarım Bakanı Mehdi Eker, Devlet Bakanı Cevdet Yılmaz katıldı. Tarım Bakanı Eker, şu bilgileri verdi:
322 BİN ÜRETİCİ VAR: Fındık üretimi, 13 ilde, yüzde 6'dan daha fazla eğimli arazi, üçüncü sınıf tarım arazilerinde yapılıyor. 322 bin üretici var.
236 BİN HEKTAR ALAN FAZLA: Fındık üretim alanının 406 bin hektar olması gerekiyor ama bugün 642 bin hektarda üretim yapılıyor. Yıllık fındık üretimimiz 550-850 bin ton. Tüketim 100 - 150 bin ton.
MALİYETİ KAMU ÜSTLENDİ: Uygulanan alım ve arz fazlası stokun kamu tarafından çekilmesi nedeniyle kamunun yükü arttı. Geçen yıl devlet 1 milyar lira yük üstlendi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.