Perşembe 16.07.2009
Son Güncelleme: Perşembe 16.07.2009

Teşvikler işe yaradı, Avrupa'da otomobil satışları gaza bastı

Avrupa'da 14 aydır aralıksız gerileyen otomobil satışları Haziran'da yüzde 2.4 yükseldi. Hurda indirimi Almanya'da pazarı yüzde 40 büyüttü, Volkswagen yüzde 21.4 ile liderliğini sürdürdü

Türkiye'nin otomotivdeki ana ihraç pazarı olan Avrupa'da 14 aydır aralıksız gerileyen otomobil satışları ilk kez artış gösterdi. Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği'nin Malta ve Kıbrıs Rum kesimi dışındaki 25 Avrupa Birliği üyesiyle İsviçre, Norveç ve İzlanda'yı kapsayan verilerine göre Haziran ayında otomotiv satışları yüzde 2.4 yükseldi. Artışta vergi indirimleri ve teşvik paketleri etkili oldu.
EN FAZLA ARTIŞ ALMANYA'DA

Haziran ayında 1 milyon 462 bin otomobil satılırken bunun 427 bini, pazarın yüzde 40 büyüdüğü Almanya'dan geldi. Fransa'da yüzde 7 artışla 235 bin, İtalya'da yüzde 12 artışla 209 bin, İngiltere'de yüzde 16 kayıpla 176 bin, İspanya'da yüzde 16 kayıpla 97 bin, Belçika'da yüzde 14 düşüşle 44 bin ve Hollanda'da yüzde 26 düşüşle 36 bin otomobil satıldı. Otomobil satışları geçen ay Letonya'da yüzde 73, Litvanya ve İzlanda'da yüzde 64, Estonya'da yüzde 63, Romanya'da yüzde 61, Macaristan'da yüzde 60, Bulgaristan'da yüzde 44, Danimarka'da yüzde 41, İrlanda'da yüzde 39 ve Finlandiya'da yüzde 35 azaldı. Avrupa'da yılın ilk yarısındaki otomobil satışları ise yüzde 11 daralarak 7 milyon 426 bine indi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.