Cuma 17.07.2009

Mahkeme 'Kriz' bahanesini kabul etmedi, 23 Oyak Renault işçisini işe iade etti

Bursa'da 2'inci İş Mahkemesi, kâr ettiği halde "Kriz var" diyerek 150 işçi çıkartan Oyak Renault'yu haksız buldu

Kriz bahanesiyle işten çıkartmalara yargıdan 3 ay içinde ikinci fren geldi. Yargıtay'ın satışları azalmasına rağmen kârlılığını artıran bir işletmenin, ''iş daralması ve ekonomik gerekçelerle'' çıkardığı işçinin işe iadesine karar vermesinden sonra Bursa 2'inci İş Mahkemesi de, Oyak Renault Bursa Fabrikası'nda kâr ettiği halde kriz söylemiyle işçi çıkartımını haksız buldu. İş Mahkemesi'nin atadığı bilirkişi, kriz gerekçesiyle 29 Aralık 2008'de 150 kişinin işten çıkarıldığı dönemde fabrikanın kâr ettiğini belirleyince 23 işçi işe dönüş davasını kazandı. Bursa 2. İş Mahkemesi'nde görülen davada 23 işçi, davayı kazanmanın mutluluğunu yaşarken, Renault, kararı temyiz için Yargıtay'a gönderdi. Yargıtay'ın ise 'Kriz işten çıkarma bahanesi değil' kararının bu dava için de emsal olması bekleniyor. İşe iade davası açan işçiler, bilirkişinin fabrikanın işçi çıkardığı dönemde zarar değil kâr ettiğinin resmen belirlendiğini söyledi. Oyak Renault'da 18 yıl çalıştıktan sonra işten çıkarılan Maksut Kırgöz (39), gruplar halinde yargıya başvurduklarını ifade ederek, "Davayı 23 arkadaş olarak kazandık, diğer 24 arkadaşımız için de mahkeme kararını 13 Ağustos'ta verecek. Umutla işimize dönmeyi üretmeyi bekliyoruz" dedi. İşten çıkarılanlardan Tevsik Koyun ise, "Renault bizi ya yeniden işe başlatacak ya da 8-12 maaş arası 'kötü niyet tazminatı' ödemesi yapacak" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.