Giriş Tarihi: 20.07.2009

Komşuda işler kötü gitti Türk turist kıymete bindi

Turizmde ilk beş ayda yüzde 11'e varan düşüş yaşayan Yunanistan çareyi Türkiye'de arıyor. İstanbul, Antalya gibi büyükşehirlerdeki Türkçe afişlerle Türk turist Yunanistan'a davet ediliyor

Turizmdeki en büyük rakibimiz ve komşumuz Yunanistan, kriz nedeniyle turizm sektöründe işleri kötü gidince çareyi Türkiye'de aramaya başladı. Yunanistan Turizm Bakanlığı, İstanbul, İzmir ve Antalya gibi büyük şehirlerdeki bilboardları Selanik, Atina gibi şehirlerin turizm tanıtımlarıyla donattı. Bakanlığın imzası ile hazırlanan Türkçe afişlerde "Yunanistan bütçenize uygun bir başyapıt", "5 bin yıllık Yunanistan" gibi sloganlar kullanıldı. Bugüne kadar Türkiye'de gerçekleştirdiği en büyük turizm atağına geçen Yunanistan'ın bu atağı krizle beraber ülkeye gelen turist sayısında geçen seneye göre yüzde 7 ile 11 arasında yaşanan düşüşün ardından gelmesi dikkat çekti. Yunanistan'ın en fazla turist çektiği Alman ve İngiliz pazarlarının küresel ekonomik krizden etkilenmesi nedeniyle turist sayılarında yılın ilk 6 ayında yüzde 11'e varan düşüşler yaşanmıştı. Özellikle de İngiliz turistler euro-sterlin paritesinin eşitlenmesiyle birlikte Yunanistan gibi Euro Bölgesi ülkeleri yerine Türkiye'yi tercih etmişti.
"AKILLICA TANITIM YAPIYORLAR"
Turistik Otelciler, İşletmeciler ve Yatırımcılar Birliği (TUROB) Başkanı Timur Bayındır konu ile ilgili olarak "Türkiye, Yunanistan için çok iyi bir pazar. İstanbul'da akıllıca bir tanıtım yapıyorlar. Bizim yapamadığımızı onlar yapıyor" diye konuştu. Bu arada Yunanistan'ın bu atağı Türk turistler kadar Türkiye'ye gelen yabancı turist pazarından pay alma isteği olarak da yorumlandı. Bu atağın sebebinin İstanbul'a gelen turistlerin birkaç saatlik uçuş mesafesindeki Atina, Selanik gibi şehirlere çekmek olabileceği de konuşuluyor. Ancak afişlerin Türkçe olarak hazırlanmış olması önceklikli hedefin Türk turistler olduğunu gösteriyor. Yunan pazarından turist getiren Opus Travel'in sorumlusu Akis Panayotidis ise Yunanistan'ın Türkçe karşısındaki dezavantajını reklam kampanyasıyla avantaja çevirmeye çalıştığını söyledi.
"DEZAVANTAJI AŞACAK"
Panayotidis, "Türkler Yunaistan'a giderken vize almak zorunda. Oysa Yunanistan'dan Türkiye'ye gelecek turist için vize gerekmiyor. Dolayısıyla Yunanistan Türkiye karşısında dezavantajlı konumda bulunuyor. Bu reklam kampanyasıyla da böyle bir dönemde bunu aşmaya çalışıyorlar" diye konuştu. Bunun yanı sıra Türk tarafından da iki ülke arasındaki turizm ve ticaret ilişkilerinin geliştirilmesi için bazı girişimler planlanıyor. Son olarak geçtiğimiz haftalarda Sunexpres Havayolları, İzmir ile Atina arasında seferler başlamıştı.
HEM TURİST, HEM GELİRDE % 20 DÜŞÜŞ
KOMŞU ülke Yunanistan'ın Turizm Bakanı Costas Markopoulos, bu yıl sonunda kriz nedeniyle ülkeye gelen turist sayısında yüzde 20 düşüş beklediklerini açıklamıştı. Bakan geçen yıl 15 milyon turist ağırlayan Yunanistan'ın bu yıl 3 milyon daha az turist beklediğini, turizm gelirlerinde ise toplam 5 milyar euroluk bir düşüş yaşanacağını ve bunun da turizm sektöründe milyonlarca kişinin işini kaybetmesi anlamına geldiğini söylemişti. Yunanistan geçen yıl 11.3 milyar euro turizm geliri elde etmişti. Turizm sektörü Yunan gayrisafi milli ekonomisinin yüzde 18'ini oluşturuyor. Ülke nüfusunun beşte biri turizm sektöründe istihdam ediliyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.