Pazartesi 20.07.2009 00:00
Son Güncelleme: Pazartesi 20.07.2009 18:39

Telekom'un kârı geriledi

Türk Telekomünikasyon A.Ş, yılın ilk yarısında 821 milyon lira net kâr açıkladı.
Türk Telekom'dan yapılan yazılı açıklamada, Türk Telekom'un net dönem kârının geçen yılın ilk yarısına göre yüzde 20 düşüşle 821 milyon liraya gerilediği belirtildi.
Açıklamaya göre, şirketin konsolide faiz amortisman vergi öncesi karı (FAVÖK*) 2,1 milyar lira ve FAVÖK marjı, ''mobil fiyat savaşları'' ve mobil büyümesine yapılan yatırımın maliyetine karşın yüzde 42 seviyesinde gerçekleşti.
Açıklamada, yatırım harcamalarının bir önceki yıla oranla yüzde 123,6 artarak 1 milyar 158 milyon liraya ulaştığı bildirildi.
Şirketin konsolide satış gelirlerinin 2009 yılının ilk yarısında 2008 yılının aynı dönemine kıyasla yüzde 3,5 artarak 5 milyar 149 milyon liraya ulaşırken, satış gelirindeki büyümenin ana unsurlarının GSM faaliyetleri (yüzde 14 artarak, 1 milyar 17 milyon liradan 1 milyar 157 milyon liraya ulaştı) ve ADSL faaliyetleri (yüzde 29 artarak 791 milyon liradan 1 milyar 21 milyon liraya ulaştı) olduğu belirtildi.
Faaliyet giderlerindeki artışın da tamamen mobil faaliyetlerle ilgili olduğu ifade edilen açıklamada, şirketin mobil gelirlerindeki yüzde 14'lük büyümenin, ara bağlantı maliyetlerinde daha fazla artış yarattığı bildirildi.
Açıklamada, Türk Telekom'un 2009 yılı ilk yarısındaki faaliyet karının yüzde 25'lik faaliyet karı marjıyla 2008 yılının aynı dönemine kıyasla daha düşük düzeyde 1 milyar 273 milyon TL olarak gerçekleştiği ifade edildi.
''TATMİN EDİCİ'' FİNANSAL VE OPERASYONEL PERFORMANS
Türk Telekom Genel Müdürü Dr. Paul Doany, tatmin edici finansal ve operasyonel performansı sürdürdüklerini belirterek, konsolide gelirin geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 3,5 artarak 5,1 milyar lirayı aştığını, bu konsolide gelir büyümesinin esasen, sırasıyla yüzde 29 ve 14 gelir büyümesi gerçekleşen ADSL ve mobil alanlarından kaynaklandığını kaydetti.
Mobil sektöründe yoğun olarak yaşanan fiyat rekabetine ve mobil büyümesine yapılan yatırımın maliyetine rağmen yüzde 42'lik güçlü konsolide FAVÖK marjını koruduklarını, toplam mobil pazarda minimum seviyede büyüme beklentisine rağmen Avea'nın gelirlerinin, birinci çeyreğe kıyasla yüzde 17 büyüyerek ikinci çeyrekte 625 milyon liraya ulaştığını belirten Doany, şunları kaydetti:
''Mobil iştirakimiz Avea'nın mobil pazardaki operasyonel esnekliğini artırmak için Avea'nın borcunun 670 milyon dolarlık kısmını ödemeye karar verdik. Bu sayede Avea, sahip olduğu potansiyelin tamamını Vodafone Türkiye'yi belirgin şekilde geçerek mobil pazarda güçlü bir ikinci operatör olma amacıyla kullanabilecektir. Teknolojik inovasyon yönünde attığımız adımların somut sonuçlarını görmekten heyecan duyuyoruz. Sabit hat hizmetinin WiFi özellikli cep telefonları üzerinden verilmesine imkan tanıyan ve Türk Telekom Grubu tarafından geliştirilen yeni bir teknolojiyi yakında müşterilerimizle buluşturacağız.
Bu teknoloji, cep telefonundan gelen bir SMS doğrultusunda Türk Telekom'un geliştirdiği yazılımı karşıdan yükleyerek aynı cep telefonundan hem sabit hem de mobil operatör hizmetlerinin kullanılmasını mümkün kılacak. Yüksek kapasiteli sabit internet ve ülke çapında yaygın WiFi noktalarımızı kullanarak tüm İnternet Servis Sağlayıcılar ile tamamlayıcı nitelikte mobil internet hizmetleri sunacağımız 3G teknolojisini müşterilerimizle buluşturacak olmaktan da heyecan duyuyoruz. Yenilikçi yakınsama hizmetleri ile müşterilerimize değer katmaya devam edeceğiz.''

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.