Salı 21.07.2009
Son Güncelleme: Salı 21.07.2009

Kârı ilk yarıda yüzde 20 eriyen Telekom, yatırımını ikiye katladı

Türk Telekom'un 2009'un ilk yarısında dönem kârı yüzde 20 azalarak 821 milyon TL'ye geriledi. Kârdaki düşüşe karşın yatırımlarını hızlandıran şirket ilk yarıda 1.1 milyar TL'lik harcama yaptı

Türk Telekom'un ilk yarı sonuçları kârındaki yüzde 20'lik erimeye karşın yatırımlarını 2.2 kat artırarak 1.1 milyar TL'ye çıkardı. Yılın ilk yarısına ilişkin sonuçlarını açıklayan Türk Telekom, ilk 6 ayda konsolide gelirlerini geçen yılın aynı dönemine yüzde 3.5 artarak 5.1 milyar TL'ye çıkardı. Şirketin konsolide faaliyet karı yüzde 3.5 artarak 5.2 milyar TL'ye çıkarken faiz amortisman vergi öncesi karı (FAVÖK) yüzde 2.1 düştü 2.1 milyar TL'ye geriledi. Net dönem kârında ise yüzde 20'lik bir düşüş yaşandı. İMKB'ye gönderilen bilançoya göre geçen yıl 993 milyon TL olan net dönem kârı bu yılın aynı döneminde yüzde 20 eriyerek 821 milyon TL'ye geriledi. Ancak veriler içinde en dikkat çeken kalem yatırımlar oldu. Verilere göre geçen yılın ilk yarısında 518 milyon TL yatırım yapan Türk Telekom bu yılın ilk yarısında 1 milyar 158 milyon TL'lik yatırım yaptı. Bu yatırımlarda yüzde 123.6'lık bir artış anlamına geliyor. Şirketten yapılan yazılı açıklamada ayrıca 2009'un ikinci çeyreğinde mobil pazarında minimum seviyede büyüme beklentisi olmasına karşın, mobil gelirlerin yüzde 17'lik bir arttığı ve 625 milyon TL'ye ulaştığı kaydedildi. Açıklamada ADSL (hızlı internet) gelirlerinin de ilk yarıda yüzde 29 arttığına dikkak çekildi. Türk Telekom Genel Müdürü Dr. Paul Doany'nin görüşlerine de yer verilen açıklamada, 5.2 milyar TL'ye ulaşan konsolide gelirlerin büyümesinin yüzde 29 büyüyen ADSL ve yüzde 14 artan mobil hizmetlerden kaynaklandığına işaret etti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.