Son Güncelleme: Çarşamba 22.07.2009
Yeni teşvikler Siemens'i Düzce'ye yatırıma çekti
Siemens IT Çözümleri ve Hizmetleri Direktörü Ali Rıza Ersoy, bilişim hizmetlerini Düzce'ye taşıyacaklarını, ilk aşamada 50, 3 yıl içinde 700 kişiyi istihdam edeceklerini söyledi
'ÇOK BAŞVURU ALDIK'
Yatırım kararı öncesinde sanal bir ortam yaratarak bölgedeki potansiyeli ölçtüklerini anlatan Ersoy "Gelen başvurular beklediğimizden daha da iyi olunca bölgede temaslara başladık" diye konuştu. Düzce Valisi'nin kendilerine mavi yakalı istihdamında açık olmadığı için soğuk baktığını belirten Ersoy "Ancak hedefimizin beyaz yakalı istihdamı olduğunu öğrenince destek oldu. Atıl durumda olan deprem konutlarının olduğu bölgedeki bir iş merkezinde yerimizi aldık. Hızla büyüyecek yapı için adımları attık" dedi. Ersoy, Düzce'de çalışmak için İstanbul'dan bile başvuranlar olduğunu kaydetti. Ersoy, yeni bir hizmet uygulamasını da başlatacaklarının müjdesini verdi: "Uzaktan sistem yönetimi dünyanın da Türkiye'nin yeni tanıştığı bir kavram. Türkiye'nin servis ihracatına ekleyeceğimiz bir zincir olacak. Yaklaşık 50 kişilik bir ekip ile Avrupa'daki yüzlerce sunucuya bakıyor olacağız."
"Anadolu'da şive sorun oluyor"
SIEMENS IT Çözümleri ve Hizmetleri Direktörü Ali Rıza Ersoy, Düzce'yi tercih etmelerinin nedenleri arasında şive sorunu yaşanmamasını da saydı. Bir süredir çağrı merkezi gibi dış kaynak hizmetlerinin Anadolu'ya taşındığını hatırlatan Ersoy sözlerini şöyle sürdürdü: "Ancak bazı bölgelerde yetişmiş işgücü ve şive sorunları yüzünden eleman bulmakta zorluk çekiliyor. Biz de alternatifleri araştırırken arkadaşlarımızdan biri Düzce'yi önerdi. Sanal bir ortam yaratarak bölgedeki potansiyeli ölçmeye karar verdik. İş taleplerini topladık. Başvurular beklediğimizden iyi olunca bölgede temaslara başladık."
e-istihdam projesini geliştirdi
SIEMENS IT Çözümleri ve Hizmetleri'nin Türkiye'de şimdiye kadar gerçekleştirdiği büyük kamu projeleri arasında Maliye Bakanlığı için geliştirilen VEDOP (Vergi Daireleri Otomasyonu Projesi) ve Milli Emlak Otomasyon Projesi (MEOP), Sağlık Bakanlığı için gerçekleştirilen Çekirdek Kaynak Yönetim Sistemi (ÇKYS) ve İŞKUR için geliştirilen e-istihdam projesi yer alıyor.
İnternet için 6, uçak bileti için 2 milyon çağrı yanıtlıyor
Bilinmeyen Numaralar Servisi kapsamında yılda 120 milyon bilinmeyen numaralar çağrısını yönetiyor.
2 milyon uçuş rezervasyonunu yapıyor.
3 milyon müşterinin bilgilerinin güncellenmesi ve benzeri işlemler için etkileşiminin yapılmasını gerçekleştiriyor.
Ev ve ofis tüketicilerine yönelik yılda 2 milyon 600 bin adet telefonda sipariş yönetimini yapıyor.
Dizüstü bilgisayar sistemlerine yönelik farklı dillerde yılda 1.5 milyon müşteri destek çağrısını gerçekleştiriyor.
EN SON HABERLER
- 1 Bakan Şimşek'ten enflasyon mesajı! O tarihi işaret etti: Tek haneye düşecek
- 2 Ankara'da işletmelere yönelik vergi denetimi yapıldı
- 3 Uzmanlar kredi notu artışını değerlendirdi
- 4 Bakan Kacır: Askeri insansız hava aracı üretiminde dünya lideriyiz
- 5 Bakan Uraloğlu rakamlarla açıkladı! Avrasya Tüneli'nden rekor geçiş: Günlük...
- 6 SON DAKİKA: Bakan Mehmet Şimşek: Ekonomiye güveni en üst seviyeye taşıyacağız! Not artışları devam edecek
- 7 EMEKLİ PROMOSYON SON DAKİKA: Mayıs ayarı! Banka promosyonu 20.000 TL'ye dayandı
- 8 İşte Türk balıkçılarının 12 yeni hedef ülkesi!
- 9 "Orman Benim" kampanyasında 313 ton atık toplandı
- 10 Çiftçilik yapan vatandaş şok yaşadı! 40 yıl sonra tarlasından hazine çıktı: Yüzbinlerce yıllık...