Perşembe 23.07.2009

Çin, cepte 2 trilyon $'la dünyada şirket avına çıkacak

Uluslararası alanda yatırım atağına geçen Çin, 2.13 trilyon doları bulan rezervlerini şirketlerin yatırım stratejilerinde kullanacak

DÜNYADAKİ en büyük döviz rezervine sahip ülke konumundaki Çin, rezervlerini Çinli firmaların uluslararası yatırımları için kullanacak. Çin Başbakanı Wen Jiabao, Çinli şirketlerin denizaşırı genişleme ve satın alma stratejilerini desteklediklerini belirterek rezervlerin bu alanda kullanılacağını söyledi. Wen, "Ülke olarak girişimcilerin dışa açılım stratejilerini desteklememiz ve hızlandırmamız lazım. Bu politikaları da elimizdeki döviz rezervi kapasite kullanımıyla birleştirerek açılımları sürdürmeliyiz" dedi. Satın alma ve birleşmelerin yanısıra Çinli şirketlerin ihracat kapasitelerini de artırmaları gerektiği üzerinde duran Wen, "PetroChina, Chinalco, China Telecom ve Bank of China gibi şirketlerimiz için sloganımız olan 'açılım' onların yatırım ve satın alma stratejilerini destekler nitelikte" diye konuştu.
YATIRIMLAR ARTTI

2002 yılında 143 milyon dolar olan yurtdışı yatırımları 2008'de 40.7 milyar dolara çıkarken, Başbakan Wen, 2.13 trilyon doları bulan döviz rezervinin ne kadarlık bir kısmının şirketlerin uluslararası yatırımlarında kullanılacağı hakkında rakam açıklamadı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.