Perşembe 23.07.2009

'Hedef, Rusya ve Çin Türkiye için biraz sabır'

Yıldız Holding ve Godiva Başkanı Murat Ülker, şirketin yayılma alanının Çin ve Rusya olduğunu, Türkiye için de sabırlı olmak gerektiğini söyledi

Bünyesinde Ülker markasını da bulunduran Yıldız Holding, 20 Aralık 2007'de, dünyanın premium (üst segment) çikolata markalarından biri olan Belçikalı Godiva'yı 850 milyon dolara almıştı. 19 Mart 2008'de ise Godiva resmen Yıldız Holding'in olmuştu. Resmi satın alımın üzerinden 16 ay geçtikten sonra gelinen noktayı Yıldız Holding ve Godiva Yönetim Kurulu Başkanı Murat Ülker bir basın toplantısıyla değerlendirdi. Dünya genelinde yaygınlaşmaya çalışacaklarını belirten Ülker, 150 milyon kişilik tüketici kitlesinin bulunduğu Çin ve Rusya pazarına girmeyi planladıklarını açıkladı. Ülker Türkiye pazarı ile ilgili çalışmaların sürdüğünü belirterek biraz sabırlı olunmasını istedi. Toplantıda soruları da yanıtlayan Murat Ülker'in verdiği bilgilere göre Godiva'nın satın alındığında 470 milyon dolar olan cirosu bir yıllık dönemde yüzde 6.5 artarak yarım milyar dolara çıktı.
BABA ÜLKER'İN ŞAŞIRTAN DUASI

Godiva'yı daha ulaşılabilir ve yaygın kılmaya çabaladıklarını söyleyen Ülker, önlerindeki iki önemli pazarı da açıkladı: Çin ve Rusya... Burada kendi hedef kitlelerine uygun 150 milyon kişinin bulunduğunu kaydeden Murat Ülker, Çin ve Rusya pazarlarının devreye girmesiyle Belçika ve ABD'deki fabrikalarının kapasiteyi karşılayabileceğini söyledi. Ülker konuyla ilgili olarak şu ilginç yorumu yaptı: "Babam Sabri Ülker, her fabrika açılışında 'Allah elimizi dar etsin' derdi. Çevresindekiler şaşırırdı. Bunu, 'kapasite sonuna kadar kullanılsın' anlamında söylerdi. İki fabrikamızdaki üretimin Rusya ve Çin'deki talebi karşılayacağını düşünüyoruz. Ama biz de babam gibi temennide bulunabiliriz." Türkiye için de bazı modeller üzerinde çalıştıklarını kaydeden Ülker "Biraz sabırlı olmamız gerek" dedi. Türkiye'de de Godiva tüketicisi bulunduğunu ancak makul zamanda devreye gireceğini dile getirdi. Godiva'nın daha önceki sahibi Campbell Soup'un bünyesinde olduğu için insan kaynakları, bilgi işlem altyapısı, finansal işlemler konusunda bağımsızlığı olmayan şirkette ilk olarak bu birimlerin oluşturulup yeniden yapılanmaya gittiklerini söyleyen Ülker, bu yapılanma sonrası Godiva'nın kendi ayakları üzerinde duran marka haline geldiğini kaydetti. EKONOMİ

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.