Giriş Tarihi: 24.7.2009

Artık sigara içene mahalle baskısı var

Özel sektör kâr rekortmeni Philsa'nın Genel Müdürü Talu, sigara içmiyor, oğlunun da kullanmasını istemiyor. Kullanımı sınırlandıkça sigara içiminin arttığını savunan Talu, "Yıllar yılı sigara içenlerin baskısı vardı. Şimdi durum tam tersine döndü" dedi

İSO 500 Büyük Sanayi Kuruluşu araştırmasında özel sektör kar rekortmeni çıkan Philip Morris- SA'nın Genel Müdürü Turhan Talu, hafta başından itibaren Türkiye'nin gündemine oturan sigara yasağını SABAH'a değerlendirdi. Talu, yasağın yeterli eğitim, hazırlık ve geçiş süreci yaşanmadan keskin bir şekilde uygulandığını, bu nedenle hedeflenen sonucu getirmeyeceğini savundu. Sigara pazarının yüzde 43'üne sahip olan bir şirketin yöneticisi olarak, çocukları ve gençleri tütün mamullerinin zararlarından koruma fikrine asla karşı çıkmadığını belirten Talu, "Sigara içmeyen kişilerin sigara dumanına maruz kalmamasına yönelik düzenlemeleri tabii ki destekliyoruz. Ancak yasada sigara içmeyi tercih eden yetişkin insanların haklarının da gözetilmesi gerekiyordu. Bar, kafeterya ve restoran gibi mekanlarda sigara dumanını tümüyle izole eden bölümler oluşturulmasına izin verilmeli. Bu sorun insanları dışarı atarak değil, aynı çatı altında sosyal uzlaşma ile çözülebilir" dedi.

YASAK GÖZDEN GEÇİRİLSİN
İnsanlarınsigara içmek için gittiği ya da sigara dumanına maruz kalacağını bildiği halde tercih ettiği mekanlarda yasağın yeniden gözden geçirilmesi gerektiğini dile getiren Talu, şunları söyledi: "Barlar, kahvehaneler sigara içen insanların gittiği yerler. Sigara içen insanları bu mekanlardan koparmak ne kadar doğru? Nargile salonuna giden biri orada dumana maruz kalacağını bilir. Yıllar yılı sigara içenlerin baskısı oldu sigara içmeyenler üzerinde. Şimdi durum tam tersine döndü. Bunun bir dengesi olmalı. Sigara içmeyenlerin rahatsız olmadan sigara içenlerle aynı ortamda bulunabileceği düzenlemeler yapılmalı. Bu yasak özellikle küçük işletmeleri
olumsuz yönde etkileyecek."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.