Cuma 24.07.2009

İMKB, bilanço aşkıyla 40 bin puana dayandı

Borsalar kriz şokunu atlatıyor. Dow Jones endeksi 9 bini geçti. Yılın zirvesinde kapanan İMKB, 40 bine koşuyor

ABD'Lİ şirketler beklentilerin üzerinde kar açıklamaya devam ettikçe borsalar coşuyor. ABD'nin dev kuruluşlarından EBay, Ford ve AT&T dün beklenenden daha iyi kâr açıklayarak borsaları yılın zirvesine taşıdı. ABD Dow Jones endeksi Ocak'tan bu yana ilk kez 9 bin seviyesini geçti. ABD piyasalarındaki coşku dalga dalga diğer borsalara yayıldı.
İMKB YILIN ZİRVESİNDE
Avrupa Borsaları yüzde 2, Latin Amerika Borsaları ise yaklaşık yüzde 3 değer kazandı. Dünya borsalarındaki soluksuz yükseliş İMKB'yi de yılın zirvesine taşıdı. İMKB 100 endeksi dün yüzde 1.87 yükselerek günü yılın zirvesi olan 38 bin 902 seviyesinden kapattı. İMKB'nin yılbaşından bu yana getirisi de yüzde 45'e çıktı. Borsalardaki bahar havası alternatif piyasalarda da hissediliyor. Dolar 1.47 seviyesini görerek ihracatçıları ayaklandıracak kadar düşerken faizler de gevşiyor.
BANKALAR ÖNCÜ

Merkez Bankası'nın faiz indirimlerine devam edeceği beklentisi ile tahvil faizleri tarihinin en düşük seviyelerini zorluyor. Gösterge tahvilin bileşik faizi dün yüzde 11.43'e kadar düştü. Faizlerdeki düşüş özellikle bankacılık hisselerine yatıyor. İMKB Banka Endeksi yüzde 2.74 değer kazandı. Yapı Kredi Bankası yüzde 6 ile yükselişte öncü olurken Garanti ve Halk Bankası hisseleri yüzde 3, İş Bankası hisseleri de yüzde 2 prim yaptı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.