Giriş Tarihi: 24.7.2009

TÜSİAD, Fransa'da entelleri, Almanya'da ise halkı ikna edecek

Almanya ve Fransa'da Türkiye imajını değiştirmek isteyen TÜSİAD tanıtım atağına geçiyor. Bunun için bir think tank kuruluşu da kurulacak

Türk Sanayicileri ve İşadamları Derneği (TÜSİAD) Avrupa'da yeni bir tanıtım atağına hazırlanıyor. Bunun için Almanya ve Fransa'da birer ajans ile anlaşan TÜSİAD, Fransa'daki entelektüeller ile Almanya'daki sade vatandaşı ikna etmeye hazırlanıyor. Fransa'da bunun için 'L'Institut Du Bospore' isimli bir think tank kurluşu kurmayı planlayan TÜSİAD, ilk etapta 1 milyon euroluk bir tanıtım kaynağı ayırdı. Fransa'nın en ünlü ajanslarından Euro RSCG C&O ve Almanya'da Scholz&Friends firmalarıyla anlaşan TÜSİAD üyeleri, geçtiğimiz günlerde bu firmaların kendilerine önerdiği planları dinledi.
DOĞRUDAN TEMAS

Fransa'da kurulması planlanan 'L'Institut Du Bospore' ile Fransız entelektüellerini hedefleyen TÜSİAD bu ülkeye her yıl düzenli olarak üyelerini göndererek Türkiye hakkında basında çıkan haberler ile ilgili olarak doğrudan temas kurmayı amaçlıyor. 2008-2013 arasını kapsayan plan çerçevesinde Türkiye'nin tanıtımı ve AB konusunda özellikle Fransa ve Almanya'da Türkiye aleyhine oluşan havanın kırılması amaçlanıyor. Önümüzdeki Eylül-Ekim döneminde açılması planlanan "L'Institut Du Bospore" un İcra Kurulu'nda ise Arzuhan Doğan Yalçındağ, Ferit Şahenk ve Ümit Boyner gibi isimler yer alıyor. Kuruluşun bilimsel komitesinde yer alanlardan bazıları ise, Güler Sabancı, Nilüfer Göle ve Süheyl Batum. Almanya'daki tanıtımı aktiviteleri içinde ise 2010-2015 arasında her bir yıla Türkiye'nin bir özelliği ile ilgili bir anlam yüklenmesi ve yıl içinde onunla ilgili aktiviteler yapılması planlanıyor.
EKONOMİK CAZİBE ARTACAK

Genel olarak Türkiye'nin modern bir ülke olduğu mesajının işleneceği etkinliklerde sokaktaki sade vatandaşın kafasındaki Türkiye imajının değiştirilmesi hedefleniyor. "Turkey the culture of change" (Değişim kültürünün ülkesi Türkiye) sloganının ağırlıklı olarak kullanılacağı etkinliklerde Türkiye ekonomisinin çekici yönlerine de vurgu yapılacak. Bu sayede Türkiye ekonomisinin cazibesinini ve çekiciliğinin de artırılması öngörülüyor.
Almanlara 2011'de Türk Fantezi Yılı
Almanya'da 2010 ve 2015 yılları arasında Türkiye ile ilgili öne çıkarılacak öğeler şöyle: 2010: Merak yılı 2011: Fantezi yılı 2012: Kosmopolitizm yılı (1453'ten bu yana) 2013: Konukseverlik yılı 2014: Cesaret yılı 2014: Tutku yılı Türkiye'de değişime öncülük eden kişiliklerin Alman üniversitelerinde konuşmalar yapması da amaçlanıyor.
İstanbul' da düzenli seminerler
FRANSA'DA kurulacak olan "L'Institut Du Bospore" özellikle Türkiye ve Fransa arasında gerilime yol açan konularda devreye girerek Fransız kamuoyunu ve entelijansiyasına bilgi verecek. Yıllık düzenli bir seminer de planlayan kuruluş bu toplantısını İstanbul'da yapacak. Böylece Fransa'daki birçok önemli kişinin İstanbul'a gelerek Türkiye'yi tanıması amaçlanıyor. Kuruluş güncel konularda anında basına bilgi verecek.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.