Pazartesi 27.07.2009
Son Güncelleme: Pazartesi 27.07.2009

Türkler işini kaybetse de umudunu yitirmiyor

Eurobarometre'nin araştırmasına göre Türkiye'de işini kaybedenlerin oranı yüzde12'ye çıktı. Krizin etkilerinden endişe edenlerin oranı yüzde 34'te kaldı

Avrupa Birliği'nin (AB) resmi anket kurumu Eurobarometre'nin küresel krizle ilgili araştırması Türklerin işini kaybetse de umudunu koruduğunu gösterdi. 27 AB üyesiyle aday ülkeler Türkiye, Hırvatistan ve Makedonya'da gerçekleştirilen araştırmada, küresel krizde işini kaybedenlerin oranı AB ortalamasında yüzde 9 çıkarken Letonya'da yüzde 21'i, Litvanya'da yüzde 18'i buldu. Araştırmaya katılan Türklerin yüzde 44'ü de kriz nedeniyle ailelerinden, akrabalardan ya da yakın arkadaşlarından birinin işini kaybettiğini belirtti.

EN İYİMSER İSVEÇLİLER

Araştırmada "Krizden ve istihdam piyasasına muhtemel etkilerinden ne kadar endişelisiniz" sorusuna "çok endişeliyim" cevabını verenlerin oranı Türkiye'de yüzde 34'te kalırken, İspanya'da yüzde 65'e, Litvanya'da yüzde 63'e, Makedonya'da yüzde 47'ye, Letonya'da yüzde 46'ya, Slovakya'da yüzde 45'e ulaştı. Eurobarometre'de Türklerin geleceğe umutlu baktığını gösteren bir diğer sonuç ise küresel krizle ilgili beklentilerde ortaya çıktı. Küresel krizin istihdam piyasasına en olumsuz etkilerinin geride kaldığı görüşüne en yüksek destek yüzde 45'le İsveç'ten gelirken, yüzde 39'la Türkler ikinci sırayı aldı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.