Lycos'un laneti Tüzer'i iflas ettirdi
İsim hakkını satın almak isteyen ABD'li bilişim devi Lycos'u dize getiren Ahmet Muhsin Tüzer, ortaklarıyla anlaşmazlığa düşünce iflas bayrağını çekti
MARKA SAVAŞINI KAZANDI
Tüzer'in yaşamını değiştiren olaylar zinciri 2006 yılında başladı. Lycos Gıda Temizlik Üretim Pazarlama İhracat adıyla bir şirket kuran ve bu marka çatısı altında doğal bitki ve meyve çayları satmaya karar veren Tüzer, 11 Nisan 2006'da marka tescili için Türk Patent Enstitüsü'ne başvurdu. Aynı yılın ekim ayında başvurusuna olumlu cevap alan Tüzer'in hayatı 22 Ocak 2007'de gelen mahkeme celbiyle değişti. Amerikalı arama motoru ve bilişim şirketi Lycos, marka haklarının ihlal edildiğini gerekçe göstererek Tüzer'i mahkemeye verdi. 21 Haziran tarihinde mahkeme Türk girişimci lehine karar verdi. Ancak olayın peşini bırakmayan Lycos 16 Ağustos'ta karara itiraz etti. 4 Ocak 2008'de mahkeme Tüzer lehine verilen kararı onadı ve o tarihten itibaren marka savaşı sona ermiş oldu. Yasal sürecin sona ermesinin ardından 50 bin liralık sermaye ile kurduğu şirketini büyütmeye karar veren Tüzer, şirkete iki yeni ortak aldı.
'ADIMIZI SATMAYIZ'
Recep Efeoğlu ve Ramazan Kabaca ile yola devam eden şirketin işleri beklendiği kadar iyi gitmedi. Kısa zamanda büyüme arzusu ve yapılan stratejik yanlışlar yüzünden işler çıkmaza girince yeni ortaklar hisselerini Mehmet Kulaksız'a devrederek şirketten ayrıldı. Muhsin Tüzer'in Kaş merkezde Lycos adında organik ürünler satan bir cafe açması ise sonun başlangıcı oldu. Şirkete bir yıl içinde 215 bin lira kaynak aktaran eski ortaklar alacaklarının vadesinde ödenmediği gerekçesiyle icra takibi başlattı ve şirketin iflasını istedi. Üç yıldır birçok zorlukla karşılaştığını anlatan Ahmet Muhsin Tüzer, "Böyle bir çabanın bu şekilde sonuçlanması gerçekten çok hazin" dedi. Şirketin internet uzantısı www.lycos.com.tr ' yi satmayı hala düşünmediğini söyleyen Tüzer, "Verdiği mücadeleyi kazanarak kamuoyunun takdir ve beğenisini kazanan şirketimizin istisnai bir Türk markası olarak yüreklerde yasayacağına inanıyorum" diye konuştu.
Tasfiye işlemleri sürüyor
ORGANİK çay pazarına yönelik iddialı hedeflerle yola çıkan Lycos, izlediği farklı pazarlama stratejisi ile 'Organik ürünler pahalıdır' şeklindeki imajı kırmayı amaçlıyordu. Muhsin Tüzer, dört markası olan şirketin tasfiye işlemlerinin sürdüğünü markaların durumunun ilerleyen günlerde netlik kazanacağını kaydetti.
Anadolu kurdunun adı
TÜZER'İN verdiği bilgilere göre, Lycos, Antalya- Fethiye bölgesinde kurulan Likya devletine ismini veren Atinalı Pandian'ın oğlunun adı. Türkçe'de 'kurt' anlamına gelen Lycos sözcüğünün her şeyi ile Anadolu'ya ait olduğunu söyleyen Tüzer" Şirketim iflas etse de markanın isim haklarını satmayı düşünmüyorum" dedi.
EN SON HABERLER
- 1 BioNTech 315 milyon euro zarar etti
- 2 Anlaşma imzalandı: Karpowership, Petrobras ile doğal gaz projeleri geliştirecek
- 3 SON DAKİKA: Hazine ve Maliye Bakanlığı'ndan "KDV oranları artırılacak" iddiasına yalanlama
- 4 SGK ve İŞKUR, TÜBİTAK ile işbirliği protokolü imzaladı
- 5 Hazine 55 milyar lira borçlandı
- 6 "Aile Sosyal Destek Programı"yla 7,4 milyon haneye ulaşıldı
- 7 Türkiye'nin 2. astronotu Atasever 7 bilimsel deneye imza atacak
- 8 Tarımda başarı! Ektiği bitkiyi 200.000 TL'den satışa çıkardı
- 9 Türkiye'nin tohumda İsrail'e bağımlılığı yok
- 10 Türkiye'de 54 ilin ihracatı artış gösterdi