Perşembe 30.07.2009
Son Güncelleme: Çarşamba 29.07.2009

Microsoft satın alamadığı Yahoo ile Google'a karşı ittifak kurdu

Yahoo ve Microsoft, internet reklamcılığı pazarında Google ile daha iyi rekabet edebilmek için reklam anlaşması imzaladı. Böylece Yahoo, Microsoft'un arama motorunu kullanabilecek

Geçtiğimiz yıl Yahoo'yu satın almak için iki kez hamle yapan ancak, 47.5 milyar dolarlık teklifi kabul edilmeyen Microsoft, şirketle reklam anlaşması imzaladı. ABD'de internet üzerindeki aramalarının yüzde 65'ini tekelinde bulunduran Google ile daha iyi bir rekabet edebilmek için ittifak oluşturan Microsoft ve Yahoo yaptıkları ortak açıklamada 10 yıllık bir süreyi kapsayan anlaşmanın rekabet makamlarının onayına sunulduğunu belirtti.

GELİR ARTACAK

Anlaşmanın, Yahoo'nun yıllık gelirlerini 500 milyon dolar kadar artırması ve sermaye harcamalarında 200 milyon dolar tasarruf sağlaması bekleniyor. Yahoo sayfalarındaki algoritmik ve ödemeli aramalar için sadece Microsoft'un Bing isimli arama motorunun teknolojisini kullanacak. Yahoo ise iki şirket için de yüksek gelir sağlayan arama motoru reklamlarının satışını üstlenecek. İki şirketin bağımsız internet reklam faaliyetleri devam edecek ve ayrı pazarlama ekipleri olacak. Anlaşma, ABD arama motoru piyasasında ikinci ve üçüncü yere sahip olan Yahoo ve Microsoft'u bir araya getirerek, pazar payı yüzde 65 olarak tahmin edilen Google'a karşı daha iyi rekabet edecek konuma getirecek. Microsoft Bing'i arama pazarında Google'dan sonra ikinci motor yapmayı umuyor. Comscore Enstitüsü'ne göre Google, Haziran ayı itibariyle Google ABD'de internet üzerindeki aramaların yüzde 65'ini tekelinde bulundururken, Yahoo yüzde 19.6'sını, Bing ise yüzde 8.4'ünü elinde tutuyordu. Bu anlaşmanın gerçekleşeceği beklentisiyle geçen haftalarda yükselen Yahoo hisseleri, seans öncesi işlemlerde yüzde 7 değer kaybederken Microsoft hisseleri hafif yükseldi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.