Giriş Tarihi: 31.7.2009

Arçelik'in ilk 6 ayda net kârı % 91 arttı

Arçelik'in net kârı, yılın ilk yarısında yüzde 91 artarak, 257.62 milyon TL olarak gerçekleşti. Şirketin 2'nci çeyrek konsolide net kârı ise 204.18 milyon lira oldu. Şirketten yapılan açıklamada, "Zorlu piyasa koşulları ve pazardaki daralmaya rağmen Arçelik A.Ş., yılın ilk yarısında 3.1 milyar TL konsolide ciroya ulaşırken, Türkiye dışı pazarlardan elde ettiği ciro 1.5 milyar TL olarak gerçekleşti" denildi. Arçelik'in, sektörde yaşanan gelişmelere ve bütün olumsuz şartlara karşın yılın ikinci çeyreğinde elde ettiği tatmin edici sonuçlar ile global rakiplerinin üzerindeki karlılığını artırarak devam ettirdiği dile getirilen açıklamada, şunlar kaydedildi: "Türkiye pazar liderliğini sürdüren Arçelik, başta İngiltere olmak üzere, Batı Avrupa ülkelerinde gösterdiği güçlü performansla bu bölgede pazar payını en hızlı artıran şirketlerden biri oldu. Bunun sonucunda Batı Avrupa'nın Arçelik'in toplam cirosu içindeki payı da yüzde 33'e ulaştı. Arçelik, beyaz eşyada olduğu gibi tüketici elektroniği sektöründe de başarılı bir performans sergiledi. 2009'un ilk yarısında geçen yılın aynı dönemine göre Türkiye piyasasındaki LCD TV satışı yüzde 47 oranında artarak 176 bin adede ulaştı. Şirket, Türkiye beyaz eşya pazarındaki liderliğini, elektronik sektöründe de sürdürerek hem tüplü televizyon hem de LCD pazarındaki liderliğini pekiştirdi.''

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.