Pazartesi 03.08.2009
Son Güncelleme: Pazartesi 03.08.2009

"Türkiye'de çalışanlar et yemeden doydum demiyor"

Günde 350 bin kişiyi doyuran Sofra Grubu'nun Genel Müdürü Yaşar Büyükçetin, Türklerin öğle yemeğinde et yemeyince doymadıklarını düşündüğünü söyledi

Her gün 40 ilde 350 bin kişiye yemek servisi hizmeti vererek, ordudan sonra en büyük sofraları kuran Sofra Grubu'nun Genel Müdürü Yaşar Büyükçetin yemeğin işyerinde motivasyonun temeli olduğunu söyledi. Şirketlerin kriz zamanlarında ilk olarak yemekten tasarruf etmeyi düşündüklerini kaydeden Büyükçetin, bunun psikolojik etkisinin büyük olduğunu, Türkiye'de çalışanların et yemeden "doydum" demediğini kaydetti. Türklerin genelde karbonhidrat ağırlıklı beslendiğine dikkat çeken Büyükçetin "Soframızda pilav ve çorba mutlaka olacak. Ayrıca kırmızı ve beyaz et yemeyince çalışanlar doymadıklarını düşünüyor. Tuzu seviyoruz. Ekmeği çok seviyoruz. Ancak biz diyetisyenlerle görüşüp bu dengeli beslenmeyi sağlıyoruz" dedi.

YE, ÖĞREN, YAŞA

Bazı fabrikalarda mönülerin krize rağmen zenginleştirildiğini belirten Büyükçetin sözlerini şöyle sürdürdü: "Zaten krizde eleman çıkarmak zorunda kalan işletmeler diğer çalışanların memnuniyetsizliğinin artmasını istemiyor. Yemek, şirketteki motivasyonu üretkenliği etkiliyor. Yemeği iyi olan şirkette verimlilik yükseliyor." Son 5 yıldır eğitimli kitlenin sağlıklı ve dengeli beslenmeye dikkat ettiğini anlatan Büyükçetin, "Esas problemler çocuklarda. 'Ye öğren yaşa' adıyla düzenlediğimiz kampanyamızla anaokulu, lise seviyesinde çocuklarımıza sağlıklı beslenme konusunda eğitim veriyoruz" dedi.
2 TL'ye yemek risk
SOFRA Grubu'nun Genel Müdürü Yaşar Büyükçetin devletin ihale yasasının en ucuza yönlendirdiğini vurgulayarak, 2 liraya kadar düşen fiyatın çalışanlar için risk olduğunu savundu. Büyükçetin "Biz normalde bir Fastfood yemekten yarı yarıya daha ucuz yemek sunuyoruz. Ancak bazen ucuz yemek yarışı özellikle devlet kurumlarında 2 TL'ye düşen fiyatların ortaya çıkmasına neden oluyor" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.