Perşembe 06.08.2009
Son Güncelleme: Perşembe 06.08.2009

PetroChina % 46 erimeye rağmen dünyanın en değerli şirketi oldu

The Economist'in açıkladığı "Dünyanın En Değerli 12 Şirketi" araştırmasına göre, Çinli PetroChina hisse değerinde % 46'lık düşüşe rağmen ilk sırayı aldı

Piyasa kapitalizasyonu açısından 'Dünyanın en değerli 12 şirketi'ni açıklayan The Economist Dergisi'nin 29 Temmuz itibariyle aldığı değerler sonucuna göre Çinli PetroChina şirketi listenin ilk sırasında yer aldı. Piyasa değerleri büyük oranda düşmesine rağmen The Economist'in listesinin ilk dört sırasında 3 Çinli şirketin bulunması dikkat çekti. Çin Halk Cumhuriyeti'nin petrol kuruluşu PetroChina'nın piyasa değerinde yaşanan yüzde 46.8 gibi büyük erozyona karşın ilk sırada yeraldığı listede ikinciliği ise hisse değeri 30.9 değer kaybeden ABD'li petrol devi Exxon Mobil elde etti.

BANKALAR VE PETROLCÜLER ZİRVEDE
Çinli Industrial and Commercial Bank of China yüzde 26.4 kayıpla üçüncü sırada yer alırken Hong Kong merkezli China Mobile ise 39.9 kayıpla dördüncü sırada bulunuyor. Listede ABD'li perakende zinciri Wal-Mart 6'ncı, China Construction Bank 7'nci, Johnson & Johnson 8'inci, Procter & Gamble 9'uncu, Hollanda-İngiliz ortaklı Royal Ducht Shell 10'uncu, HSBC 11'inci ve Brezilyalı Petrobras 12'nci olarak yer aldı. The Economist, Wal-Mart, Johnson & Johnson ile Procter & Gamble'nin son bir yıl listede basamak tırmandığına işaret ederken Microsoft'un, piyasa değeri yönünden, ondan sekiz kat daha fazla gelir ve 10 bin fazla çalışanı olan Royal Dutch Shell'i geri bıraktığına dikkat çekti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.