Pazar 09.08.2009

Telekom şirketleri kapıştı bayiler 80 bin dizüstü sattı

Türk Telekom ve Turkcell'in 3 aydan bu yana düzenlediği dizüstü ve mini dizüstü kampanyasında telekom bayileri 80 binden fazla bilgisayar sattı

Telefon rekabeti Telekom şirketlerine dar geldi. Operatörler dizüstü bilgisayar ve modem kampanyasına başladı. Türk Telekom mini dizüstü (netbook) ve dizüstü bilgisayar kampanyasında 40 bin, Turkcell'in düzenlediği mini dizüstü kampanyasında 40 binin üstünde bilgisayar satıldı. 3 ayda 80 bin satış yapan Turkcell ve Türk Telekom bayileri teknoloji mağazalarına dönüştü. Rekabete 1000 TL'lik hediye çeki ile Vodafone da katıldı. Teknosa 1000 TL'lik hediye çekiyle kervandan payını almaya çalışıyor. Turkcell, HP ile düzenlediği kampanyada elde ettiği satışlar ve internet kampanyası, faturalı müşterilerinin artmasına katkıda bulunurken internet kullanımının da artmasına neden oldu. Türk Telekom LG netbook kampanyası ile başladığı rekabete yerli ve yabancı 4 marka ile devam etti.

GÜNDE BİN KİŞİ BAŞVURUYOR

Telekom şirketlerinin sert rekabeti teknoloji marketlerini üzdü. Turkcell ve Türk Telekom kampanyalar için krizde bunalan bayi kanallarını kullanınca yeni bir kanal oluştu. 5 Ağustos'ta başlayan 1000 TL'lik Teknosa hediye çeki kampanyasında günde 800 ile 1000 kişinin başvurduğunu ifade eden Teknosa Genel Müdürü Mehmet Nane "Kampanya reklamlarına 9 Ağustos'ta başlayacak olmamıza rağmen ilgi oldukça büyük. Genelde gazetelerde okunan haber ve kampanyadan faydalanan tüketicinin etkisi ile satışlara başladık. İlerleyen günlerde büyük reklam kampanyaları ile devam edeceğiz" diye konuştu.
KDV İNDİRİMİ DE ETKİLİ OLDU
Dönem Toplam PC satış adedi
Nisan -Haziran 2008 545000
Nisan -Haziran 2009 850000
IDC'ye göre; KDV indirimiyle 2009 Nisan-Haziran dönemi toplam bilgisayar satışları 2008'in aynı dönemine göre yüzde 55 arttı.
'Teknoloji danışmanı olmalarını arzuluyoruz'
TURKCELL Genel Müdür Yardımcısı Emre Sayın her Turkcell İletişim Merkezi'nin teknoloji danışmanı olması için çabaladıklarını belirterek, "Bayilerde müşterilerin baktığı rafları ve ürünleri takip ediyoruz. Çalışanların eğitimde aldıkları sonuçları takip ederek bunları satış performansları ile birlikte değerlendiriyoruz.
'Gizli müşteri ile denetim yapıyoruz'
TÜRK Telekom Satıştan sorumlu Başkanı Aydın Çamlıbel "Bin 350 bayi ve Türk Telekom çalışanları için Türk Telekom akademi ile özel bir eğitim çalışması yapıyoruz. Bayileri gizli müşteriyle denetleyerek eğitim çalışmalarının sonucunu denetliyoruz" diye konuştu.
"Tüketicinin seçme hakkı olmalı"
VATAN Bilgisayar Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Vatan Telekom şirketlerinin yaptığı kampanya ile ilgili olarak şunları söyledi: "Haziran ve Temmuz verileri bizim satışlarımızın iyi geçtiğini gösteriyor. Gelirimizi artırmaya devam ediyoruz. Ancak o taraftaki gelişmeleri de takip ediyoruz. Telekom şirketleri sadece kısıtlı modellerle kampanya yapıyor. Biz kampanya yaparsak tüketicinin seçme hakkı olmasını istiyoruz."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.