Son Güncelleme: Pazartesi 10.08.2009
Güveni artan tüketici boğazından kısıp, sağlık ve eğitime harcadı
Nielsen'in Global Tüketici Güven Endeksi, Haziran ayında 5 puan yükselerek 82'ye ulaştı. Gıdada kısıtlamalar üç ay öncesine göre arttı, sağlık ve eğitim harcamalarında azaldı
TEDBİRİ ELDEN BIRAKMADIK
Harcamalar tarafında her zaman olduğu gibi kısıtlama yapılan kalemler içinde geçmiş dönemlere paralel olarak giyim, tatil / eğlence ve kişisel bakım kategorileri ilk sırada yer almaya devam etti. Gıda harcamalarında kısıtlamalar üç ay öncesine göre artarken, kira, yakıt, su vb. harcamalar ile sağlık ve eğitim harcamalarında kısıtlamalar ise azaldı. Araştırma Türk tüketicilerin cep telefonu, tatil - eğlence ve gıda harcamaları konusunda önümüzdeki 6 ay için, 3 ay öncesine göre daha temkinli davranma eğiliminde olduğunu ortaya koydu.
EN İYİMSER BRIC ÜLKELERİ
Tüketici güveni en yüksek olan ülkelerin başını BRIC olarak tabir edilen Brezilya, Rusya, Hindistan ve Çin çekti. Araştırmaya göre BRIC ülkeleri ve Asya pazarları geçtiğimiz güven endeksinde üç aya göre ciddi çıkış yaptı. Tüketici güveninde Hindistan 13 puan, Japonya, Güney Kore, Hong Kong ve Endonezya 9 puan, Tayvan ve Brezilya 8 puan, Türkiye, Rusta, Filipinler ve İngiltere 7 puanlık yükseliş kaydettiler. Sadece ABD ve Yeni Zelanda'da tüketici güveninin aynı puanda kaldığı ve Almanya'nın 1 puan düşüş kaydettiği görüldü. The Nielsen Company İş Analizleri Direktörü Jonathan Banks, "Nielsen'ın Mart ayında düzenlediği araştırmada iyimserliğin ilk sinyallerini görmeye başlamıştık; tüketiciler ekonomik durgunluğun dibe vurduğunu düşündüklerini göstermişlerdi. Bu araştımadan üç ay sonra "iyileşme" kavramına yöneldiklerini görüyoruz" dedi. Araştırmadan elde edilen sonuçların en kötü günlerin bittiğini ve tünelin ucunda ışık görüldüğünü gösterdiğini kaydeden Banks, "Bir başka kesin gösterge ise iyileşme dönemine gelişen pazarların ve Asya ekonomilerinin yön verdiği. Özellikle ekonomik kriz ve politik istikrarsızlığın geçtiğimiz birkaç çeyrekte yıprattığı ülkeler olan Asya pazarları ve Güney Kore, Tayvan ve Japonya gibi ülkelerde tüketici güveninin pozitife döndüğünü görüyoruz" dedi.
MEDYA KRİZİ UNUTTURDU
Tüketicilerin krizle ilgili fikirlerini değiştiren en önemli etkenlerin başında ise medya geliyor. İnternet üzerindeki sohbet alanlarını takip eden Nielsen Buzzmetrics'in düzenlediği araştırmalara göre mart ayından haziran ayına İngiltere'de internet üzerinde "durgunluk" kelimesini içeren tartışmalarda yüzde 60 düşüş kaydedildi.
EN SON HABERLER
- 1 Bakan Yumaklı duyurdu! Tarımsal destek ödemeleri başlıyor
- 2 Bakan Bayraktar duyurdu! O alanlara yüzer güneş enerjisi santrali kurulabilir
- 3 Yurt dışında yaşayan vatandaşları ilgilendiriyor! Bakan Işıkhan açıkladı: Artık dijital olarak yapılabilecek
- 4 2. Enflasyon Raporu 9 Mayıs'ta açıklanacak
- 5 Yüzde 30 düştü! İşte ikinci el otomobil fiyatlarının son 1 yıldaki değişimi
- 6 İş dünyasından İsrail ile ticaretin durdurulması kararına destek
- 7 Bakan Özhaseki: Depremin hasarlarının giderilmesi için 1240 şantiyede 110 bin kişi çalışıyor
- 8 İstanbul Havalimanı Avrupa'nın en yoğunu!
- 9 Adana’nın ihracatı 1 milyar dolara ulaştı! Adana’nın ihracatında ilk 4 ayda tekstil sektörü lider
- 10 Para Politikası Kurulu Toplantı Özeti yayımlandı