Salı 11.08.2009
Son Güncelleme: Pazartesi 10.08.2009

'En kötü dönem bitti, ancak iyileşme en az 2 yıl sürecek'

Nobel ödüllü ekonomist Paul Krugman, krizin en kötü döneminin sona erdiğini, ancak tam iyileşmenin 2 yıl alacağını söyledi

Hükümetlerin art arda açıkladığı teşvik ve harcama paketlerinin etkisinin yılın ikinci çeyreğinde daha fazla görüldüğü belirtildi. Nobel Ekonomi Ödülü Sahibi Paul Krugman, hükümetlerin agresif teşvik harcamalarının, dünyanın ikinci büyük bunalımdan uzak durmasına yardım ettiğini söyledi. Dünya ekonomisinin çift dipli bir durgunluğa girmeden, yıllarca zayıf büyüyeceğini öngören Krugman tam ekonomik iyileşmenin, 2 yıl ya da daha fazla süreceğini tahmin etti. İyileşmenin hayal kırıklığı yaratabileceğine işaret eden Krugman, bugün krizdeki ülkelerin, 1997-98 yıllarında Asya mali krizinde yaşanan şekilde Anka kuşu gibi küllerinden yeniden doğacak bir toparlanma yaşayamayabileceğini belirtti. Krugman, Asya'nın ihracattaki iyileşmenin de etkisiyle ABD ve Avrupa'dan daha hızlı toparlanabileceğini tahmin etti.
'SIKI KURALLAR LÂZIM'
Küresel mali sistemin yeniden yapılandırılmasına ihtiyaç olduğunu ve ekonomik krizin yinelenmesinden kaçınmak için daha sıkı düzenleyici kurallar uygulanması gerektiğine işaret etti.
"ABD'YE İKİNCİ TEŞVİK PAKETİ GEREKLİ"
Paul Krugman uzun dönem hükümet harcamalarının sürdürülebilir olmadığını ve işsizlik oranının da geride kalacağını söyledi. ABD'de ilk teşvik paketinin 1 milyon kişinin işini korumasına yardım ettiğini belirten Krugman, ikinci bir teşvik paketine gereksinim olduğunu belirtti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.