Cuma 14.08.2009
Son Güncelleme: Cuma 14.08.2009

IMF 127 milyarlık teklifi gördü 'Bize ihtiyacınız azaldı' dedi

Hazine tahvillerine Temmuz'da 36 milyar TL, Ağustos'un 13 gününde 91 milyar TL'lik teklif gelmesi IMF'yi şaşırttı. IMF Temsilcisi Samiei, "Tahvillere yüksek talep IMF finansmanına ihtiyacı azalttı" dedi

Hazine'nin Temmuz ve Ağustos aylarındaki tahvil ihalelerine toplam 130 milyar liraya yaklaşan teklif gelmesi, Uluslararası Para Fonu'nun da (IMF) dikkatini çekti. IMF Türkiye Temsilcisi Hüseyin Samiei, Hazine'nin tahvil ihraçlarına yüksek talep olmasının IMF finansmanına olan ihtiyacı azalttığını açıkladı. Temmuz'da düzenlediği 4 ihalede 36 milyar TL'lik teklif alan Hazine, 10 milyar TL borçlanırken, özellikle yerli bankaların yüksek ilgisi dikkat çekmişti. Hazine bu kez 13 Ağustos tarihine kadar düzenlediği 5 ihalede de 91 milyar liralık teklif topladı. 15.8 milyar liralık borçlanma gerçekleşirken, faiz de ilk kez tek haneyi gördü. Tahvil ihalelerine ilgi, yüklü itfalar öncesi Hazine'nin elini rahatlatıyor.
'BİR SONUCA ULAŞIRIZ'
Samiei, Reuters'a yaptığı açıklamada, "IMF ile anlaşma olsa da olmasa da Türkiye'nin kredibilitesi olan mali bir plan uygulaması önemli" dedi. Samiei, bununla birlikte kamu borcunun bu yıl GSYH'nin yüzde 7-8'i civarında artabileceği uyarısında da bulundu. Hüseyin Samiei, verimli olarak nitelediği Türkiye ile yürütülen görüşmelerde bir sonuca ulaşma hedefinde olduklarını da bildirdi. Bu arada, IMF ile daha esnek temele dayalı bir program üzerinde, gelecek ay, IMF-Dünya Bankası yıllık toplantıları öncesinde bir anlaşmaya ulaşma ihtimalinin yüksek olduğu belirtiliyor. Türkiye'nin, Fon dışı dış finansman imkanların küresel ekonomideki toparlanma çerçevesinde artış göstereceğine dikkat çeken yetkililer, bu nedenle, IMF'den 12 aylık dönem için sağlanacak 15 milyar dolarlık bir kaynağın da yeterli olabileceğine dikkat çekiyorlar.

'Dipten dönüldü rehavete girmeyin'

İstanbul Sanayi Odası'nın (İSO) Ekonomik Durum Tespit Anketi, küresel krizin olumsuz etkilerinin 2009'un ilk yarısında daha da derinleştiğini ortaya koydu. Ankate katılan işletmeler, 2009'un ikinci yarısının ise daha olumlu geçeceği beklentisine sahip. İSO Başkanı Tanıl Küçük, ekonomide nispi bir toparlanmanın, dipten yukarı doğru çıkışın sinyallerinin gelmeye başladığını ancak dışarıdan esen rüzgârların rehavetine kapılınmaması gerektiğini belirterek, "Sanayi üretimini önce sıfıra sonra da sıfırın üzerine çıkartacak tedbirler süratle alınmalı" dedi.
'Bütçe açığını sürdürecek durumda değiliz'
Ekonomi Koordinasyon Kurulu, Başbakan Yardımcısı Ali Babacan'ın başkanlığında Konya'da toplandı. Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, toplantıda yaptığı konuşmada, bütçe açığında ve borçlardaki artışı mutlaka 1-2 yılla sınırlı tutmak gerektiğini vurgulayarak, "Önümüzdeki orta dönemde, tekrar aşağı doğru bir eksene bu verileri sokmamız lazım. Çünkü biz sürekli artan bir bütçe açığı ve bunun getirdiği kamu borç yükünü sürdürebilecek bir yapıda değiliz" dedi. Ne yapılırsa yapılsın 2009'un dünya ekonomik tarihine kayıp bir yıl olarak geçeceğini belirten Babacan, "Alınan önlemlerle 2010- 2011'de pek çok ülke problemlerini aşmaya çalışırken, Türkiye çok daha hafif bir borç yüküyle ve çok daha sağlam bir finans sistemiyle bu krizini çok daha hafif atlatacak. Bunu iyimser bir hava olsun diye söylemiyorum'' dedi. Babacan, üzerinde çalıştıkları orta vadeli programın da Türkiye'nin krizden çıkış stratejisi olacağını bildirdi. TOBB ve TÜSİAD başkanları ise orta vadeli programın tamamlanarak belirsizliğin giderilmesini istedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.