Pazar 16.08.2009

'Avrupalı yerlerde sürünüyor keşke daha cesur olsaydık'

THY Genel Müdürü Temel Kotil, küresel kriz nedeniyle 2009 yılına biraz kaygılı başladıklarını ancak bu temkinli yaklaşımdan pişmanlık duyduğunu söyledi

Türk Havayolları Genel Müdürü Temel Kotil, dünyayı sarsan ekonomik krizin kendilerine büyük bir fırsat sunduğunu ve kısa zamanda önemli başarılara imza attıklarını söyledi. THY'nin krizden ötürü yatırımlarını ertelemediğini bilakis yeni yatırımlarla gücünü pekiştirdiğini ifade eden Kotil, "Krize rağmen bütçemizi revize etmedik ve hedeflerimizden gram geriye gitmedik" dedi. Bu dönemde oluşan havadan ötürü daha temkinli bir büyüme stratejisi izlediklerini anlatan Kotil, "Bu yıla korkarak girmemiştik. Ama keşke bir kat daha cesur girseydik. Keşke daha çok uçağımız olsaydı" diye konuştu.
"5 MİLYAR $'I YAKALARIZ"
AA'nın sorularını cevaplandıran THY Genel Müdürü Kotil, 2009'un kendileri açısından oldukça başarılı geçtiğini belirterek, "2009 bizim için iyi geçiyor. Geçen yılı 4.7 milyar dolar ciro ile kapamıştık. Bu yıl inşallah 5 milyar doları geçeriz. Bunu krizi avantaja çevirerek sağladık'' değerlendirmesinde bulundu. Havayolu şirketlerinin personel çıkardığı bir ortamda THY'nin binden fazla personeli işe aldığına dikkat çeken Kotil şunları söyledi: "Dünyadaki havayolu şirketlerinde ciddi eleman çıkartımı yapılıyor. Biz ise 800'den fazla kabin personeli, 200'den fazla pilot aldık. Ayrıca Teknik A.Ş. de, 200'den fazla teknisyen aldı. Kriz döneminde yapılması gereken, verimli olmak, çalışan başına ve uçuş başına yolcu sayısını artırmak, uçukları daha fazla uçurmaktır. Biz de bunları yaptık.'' Kriz döneminde uygun fiyatla kaliteli hizmet sunan firmaların ciddi avantaj sağladığına işaret eden Kotil, "ABD ve Avrupa'daki havayolu şirketleri bunu yapmadığı için yerlerde sürünüyor" tespitinde bulundu. Yurtdışı reklam bütçelerinin 38 milyon dolar olduğunu dünyanın tüm büyük televizyonlarında reklamlarının yayınlandığını hatırlatan Kotil, "Rekabet etmek istiyorsanız ucuz ve kaliteli yapacaksınız. Sonra da tüm dünyaya anlatacaksınız. Biz dünyaya diyoruz ki 'Bir defacık olsun bizimle uçun.' Bir defa bizimle uçan da bir daha bırakmıyor'' dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.