Pazartesi 17.08.2009

Pazarda bel altı çalışmalar var, elimiz armut toplamıyor

Doğru dürüst çalışıldığı sürece teknoloji pazarından herkesin ekmek yiyeceğini söyleyen Teknosa Genel Müdürü Nane rakiplere sert çıktı: "Kimse pazarımızı Vahşi Batı sanmasın dağdan gelen bağdakini kovamaz"

Teknosa Genel Müdürü Mehmet Nane, teknoloji pazarındaki yoğun rekabetin geldiği boyutları eleştirdi ve bel altından vurmak için yapılan çalışmalara sessiz kalmayacaklarını söyledi. 229 olan mağaza sayısını 250'ye taşırken, umduğundan büyük ilgi gördüğü Doğu ve Güney Doğu Anadolu halkının diline uyum sağlayacak. Antalya'da Özdilek Alışveriş Merkezi'nde Teknosa Extra açılışında gazetecilere açıklamalarda bulunan Nane, "Bizim elimizde kadife bir eldiven vardı. Biz artık bunu çıkardık. Kavgada yumruk sayılmaz" diyerek rekabette bel altı çalışmalar konusunda rakiplerine mesaj gönderdi. Nane, alacakları tedbirlerle ilgili şunları söyledi: "Biz kavga başlatan değiliz ama karşı bir atak olursa artık elimiz armut toplamayacak. Kimse bizim pazarımızı vahşi batı zannetmesin, dağdan gelen bağdakini kovamaz." Doğru dürüst çalışıldığı sürece herkese bu pazarda ekmek olduğunu belirten Mehmet Nane, "Sizin alınteri verdiğiniz bir konuda gelip biri çalım atmaya kalkarsa Anadolu çocuğu yedirmez. Uysal koyunuz diye kasabın önüne boynumuzu uzatacak değiliz" diye konuştu.
'YÜZDE 10 BÜYÜDÜK'
İlk 6 ayda 2 haneli büyümelerini devam ettirdiklerini kaydeden Nane, "Sektör yüzde 20 daraldı biz yüzde 10 büyüdük. Sektöre yüzde 30 fark attık. Bu bize pazar payı olarak geri döndü. 11.8 olan pazar payımızı beyaz eşya hariç yüzde 15'e çıkardık. Türkiye'de yapılan en büyük kampanyayı yaptık. 3G kampanyasında Vodafone, Toshiba ve Teknosa üçlüsü olarak önemli bir kampanyaya imza attık. 5 Ağustos'ta başladığımız kampanyada Vodafone 3G de üye olanlara bin liralık hediye çeki veriyor. Bedava dizüstü bilgisayar ve HD kamera veriyoruz. Beklediğimizin üzerinde bir talep oldu. Şimdiden ikinci baskı siparişini aldık" dedi Sloganlarının "Herkes için teknoloji" dediklerini hatırlatan Nane, "Biz bu ülkenin lider teknoji mağaza zinciriyiz. Bu ülkenin her yerinde olmak bizim sorumluluğumuz. Ticaretin dili, dini, ırkı olmaz. Biz gitmezsek başkaları gider. Hattı müdafa yoktur, sattı müdafaa vardır" dedi. Nane yurtdışı operasyonlarla ilgili de şunları söyledi: "Romanya iyi ders aldık. 2009 yılını atlatırsak çevre ülkelere gitme planlarımız var. İran'da da büyük potansiyel var ama oraya girmek çok zor." Yeni mağazalarla ilgili de Nane şunları söyledi: "Ağrı, Artvin ve Tunceli'de yer bakıyoruz. Merkez caddelerde yer bulmak zor. İlçelere de gitmeye başladık. G.Antep Nizip'te varız. K.Maraş Elbistan'da dükkanı kiraladık. Mardin'de de yer bakıyoruz. Muş Türkiye'nin en fakir ili, orada da mağaza açıyoruz."
ANTALYA'DA AÇILIŞA RUSÇA İLAN
9'uncu Teknosa Ekstra'yı Antalya Özdilek AVM'de açtıklarını ifade eden Nane "KDV indirimi ile birlikte turistler için cazip fiyat oluşuyor. Bu yüzden hem Rusça yayımlanan gazeteye ilan verdik, hem de el ilanlarında özel çalışmalar yaptık" dedi.
KADINLARA ÖZEL PROGRAM
KADIN tüketiciler için özel bir program başlattıklarını söyleyen Nane, "Kişisel bakım ve ev aletlerini ön plana çıkardık. Kadınları Teknosa'ya çektik. Çocuk ürünleri koyduk. Şu anda Teknosa'nın kadın müşterisi yüzde 20'nin üzerinde. Yılda 1 milyon kadın geliyor.
TEKNOSA'DAN G.DOĞU'YA TEKNOLOJİ AÇILIMI
MEHMET Nane, Kars, Tatvan ve Batman gibi şehirlerde 1 birim satmayı hedeflerken 2 birim ilgi gördüklerini, bunun heyecanlarını artırdığını söyledi. Bölge insanını eğitip mağazalarda çalıştırdıklarını kaydeden Nane, müşterilerin ihtiyacı doğrultusunda her türlü donanıma sahip elemanlarla hizmet verdiklerini dile getirdi. Ticaretin dili ve dini olmayacağını belirten Nane, Doğu'da mağazalarına sahip çıkılmasının nedenini İstanbul standartlarını bölgeye getirmelerinden kaynaklandığını ifade etti. Gittikleri yerlerde sinerji yarattıklarını söyleyen Nane "Ekrem Akyiğit bizim mağazamızı görüp Adıyaman'da yanımıza Collezione açtı" diye konuştu.