Salı 18.08.2009

Dünya satışlara yenik düştü İMKB ayakta kalmayı başardı

ABD'DE tüketici güveninin ve Japonya büyüme oranının beklentilerden kötü gelmesi piyasalarda kar satışlarını tetikledi. Asya borsalarında kayıplar yüzde 3'ü aştı. Avrupa borsaları ise yüzde 2'nin üzerinde düşüşle günü kapattı. En fazla kaybı yüzde 5 ile Rusya borsası yaşadı. Risk iştahının azalması ile birlikte borsalar düşerken para güvenli liman ABD tahvillerine yöneldi. ABD 10 yıllık faizleri gelen alımlarla yüzde 3.48'e indi. Tüm bu gelişmeler doların değer kazanmasına neden oldu. Euro/dolar paritesi 1.41'in altına inerken, dünyada dolar talebini ölçen Dolar Endeksi 79'u geçti.

DOLARIN ATEŞİ DÜŞTÜ

Güniçinde yüzde 2'nin üzerinde kayıplar yaşamasına rağmen günsonuna doğru gelen alımlarla İMKB günü yatay kapattı. İMKB 100 endeksinin kaybı yalnızca yüzde 0.03 oldu. İMKB'nin dünyadan belirgin şekilde ayrışmasında banka hisselerinin yükselişi rol oynadı. Dışarıda dolar güçlenince yurtiçinde de kur 1.51'i denedi. Bankalararası piyasada dolar kuru 1.51'e kadar yükseldi. Borsa ve tahvil piyasasının toparlanmaya başlaması ile birlikte doların da ateşi de düştü ama günü 1.50'nin üzerinde kapattı. Merkez Bankası'nın alacağı faiz kararını bekleyen tahvil piyasası ise sakindi. Gösterge tahvilin faizi günü hafif yükselişle yüzde 9.96'dan kapattı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.