Giriş Tarihi: 23.8.2009

Koton Rotterdam'da açacağı 56'ncı mağaza ile Avrupa'nın batısında yerini alacak

Batı Avrupa'da açacağı ilk mağazasıyla yurtdışı mağaza sayısını 56'ya çıkaracak olan Koton, Hakan Yıldırım'a koleksiyon hazırlattı

HAZIR giyim markalarından Koton, 26 Ağustos'ta İstanbul Taşkışla'da başlayacak İstanbul Fashion Days için ünlü tasarımcı Hakan Yıldırım ile işbirliği yaptı. Koton defilesi için Hakan Yıldırım, yaklaşık 40 parça kıyafet tasarladı. Koton Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Gülden Yılmaz, Koton'un kurulduğu 1988 yılından bu yana markalarına yatırım yaptıklarını, perakende sektörüne de pek çok yenilik getirdiklerini belirterek, son iki yıldır uzun yıllar süren çabalarının sonuçlarını almaya başladıklarını ve pek çok başarıya imza attıklarını dile getiriyor. Ekonomik krizin Koton'u etkilemediğini, aksine AC Nielsen'in Perakende Endeksi verilerine göre krizde yüzde 10 oranında verimlilik arttırdıklarını 2009'da yüzde 25- 30 civarında büyüyeceklerini söylüyor.
DIŞARDA HIZLI BÜYÜYOR

Koton ilk kez bu yıl yurtdışında, yurtiçinden daha fazla mağaza açıyor. Halen 55 olan yurtdışı mağaza sayısı, yıl sonuna kadar 60'a çıkacak. Eylül başında Hollanda'nın Rotterdam kentinde araç trafiğine kapalı en önemli alışveriş caddesi Lijnbaan'da açılacak bin 300 m2'lik Koton mağazası ise Gülden Yılmaz'ı çok heyecanlandırıyor. Bu mağaza Batı Avrupa'daki ilk Koton mağazası ve burada yakalanacak başarı çok önemli. Rotterdam dışında, yakın dönemde, Romanya-Bükreş, Libya, Mısır-Kahire, Bakü ve Slovakya'da da Koton mağazaları açılacak. Bunlardan Libya, Mısır ve Slovakya yeni girilen ülkeler olacak. Gülden Yılmaz, özellikle Ortadoğu, Rusya ve Avrupa'daki tüm AVM projelerinden kendilerine mağaza açma tekliflerinin geldiğini de belirtmeden geçemiyor. 2008'i 450 milyon TL ciro ile kapatan Koton'un 2009 sonundaki ciro hedefi ise 580 milyon TL.
Kentli kadın çizgisi var
GÜLDEN
Yılmaz "Hakan Yıldırım'ın çizgisinin Koton'la benzerlik gösterdiği yerler var. Hakan Yıldırım'ın tasarımları modern, yalın ve aynı zamanda da gösterişli... Hakan Yıldırım imzalı kıyafetler giyildiğinde, kalıp, renk, desen ve doku olarak kendini iyi hissettiriyor. Tasarımlarda form ve fonksiyon, dengeli bir tasarım anlayışı ile iç içe yorumlanıyor. Tıpkı Koton koleksiyonu gibi çalışan, kentli kadını 7/24 yalnız bırakmayan bir çizgisi, bütün bunların yanında üstüne üstlük optimistik ve pozitif bir yanı var.

LÜKS FARKLILIKTA

Ünlü tasarımcı Yıldırım, lüksü artık eskiden olduğu gibi sadece pahalı olarak tanımlamanın yanlış olacağını, günümüzün yeni lüks anlayışının pahadan ziyade farklılıkta yattığının altını çiziyor. İnsanların bireysel seçimlerinin bu yaklaşımda çok etkili olduğuna dikkat çekiyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.