Otoyola daha kazma vurmadan İzmir-Bursa çekişmesi başladı
İstanbul-İzmir Otoyolu Projesi'nde daha temel atılmadan iki büyük il karşı karşıya geldi. Projenin, Bursa'dan başlaması halinde İzmir'in geri kalacağını savunan Egeli sanayiciler, bu kaygılarını Ankara'ya da iletti
ÖNCELİK HAKKI BURSA'DA İ
stanbul-İzmir otoyolu ve körfez geçişi projesi daha temeli atılmadan iki büyük ili karşı karşıya getirdi. Projenin, Bursa'dan başlaması halinde bu ilin gelişmesinin hızlanacağını, İzmir'in geri kalacağını savunan Egeli sanayiciler, bu kaygılarını Ankara'ya iletti. 6.5 milyar dolara mal olması beklenen otoyol projesini üstlenen konsorsiyumun ortağı, Türkiye Müteahhitler Birliği Başkanı Erdal Eren, "İnşaata, körfez geçişi ve Bursa'ya kadar olan hatta başlayacağız. Köprü dahil bu bölümü üç yıl içinde tamamlayacağız. Buradan sağlanacak gelir, projenin kalan aşamasının finansmanında kullanılacak" dedi.
ANKARA'YA ÇIKARMA YAPILDI
"YPK kararının gecikmesinden endişe ediyoruz. Boğaz Karayolu geçişi 10 aydır bekliyor" diyen Eren, şu bilgiyi verdi: "Otoyolun Gemlik-Orhangazi-Bursa arası 2.5 milyar dolara yakın maliyet getiriyor. Çok sayıda tünel ve viyadük var. Bursa-İzmir arası ise daha rahat. Tünel yok. Ege Bölgesi Sanayi Odası heyet oluşturmuş otoyol projesinin İzmir tarafından başlatılması için Başbakanlık nezdinde devreye girmiş. Öncelik Bursa tarafına verilirse orası daha fazla gelişir diye endişelerini iletmişler. YPK kararının bu noktada kendileri açısından büyük önem taşıdığına dikkat çeken Eren, " Karar çıkarsa iki yıl içinde asma köprüyü bitirip İstanbul-Bursa etabını en geç üç yılda trafiğe açacağız. Bu etap köprü ile birlikte 74 kilometre otoyolu kapsıyor. İşe İzmir'den başlamamız mümkün değil. Yoksa bu proje 40 yıllık işletme döneminde bile kendini amorti etmez." diye konuştu.
EN SON HABERLER
- 1 Türkiye'de sadece o ilde yetişiyor! Fiyatıyla zirvede: Koparana 250.000 TL'ye dayanan ceza...
- 2 Kamu binalarında 2030'a kadar yüzde 30 enerji tasarrufu hedefleniyor
- 3 Merkezi Kayıt Kuruluşu / İlan
- 4 İkinci el çevrim içi oto pazarında satışlar yüzde 9 azaldı
- 5 TCMB paylaştı: Özel sektörün yurt dışı kredi borcu arttı
- 6 Mobil transformatör merkezi sayısı 24'e yükseltilecek
- 7 İthal edilen hayvanlarda düzenlemeye gidildi
- 8 141 yıllık hat yenilendi! Dünya listesine girdi: Görülmesi gerekenler arasında yer alıyor
- 9 Türk Hava Yolları, Taş Tepeler Projesi’nin ana sponsoru oldu
- 10 Hizmet üretim endeksi martta arttı