Son Güncelleme: Pazartesi 24.08.2009 10:37
Uyanıkların foyası ortaya çıktı!
Ramazan ayından 15 gün önce fiyatları ''not eden'' Tüketiciler Birliği, Ramazanın gelmesiyle birlikte Konya'da zam gören ürünleri açıkladı. Buna göre Ramazanda zam rekortmeni yüzde 44 ile yufka oldu.
Ramazan öncesi yapılan uyarılar nedeniyle geciken zamların yavaş yavaş market raflarında yerini almaya başladığını ifade eden Dinç, ''Uyarılara rağmen bir çok ürün zamlandı. Ramazanda zam rekortmeni yüzde 44 ile yufka oldu. Ramazanda zamlanan diğer ürünler ise kırmızı et, yumurta, şeker, hurma, peynir, zeytin ve reçel oldu'' dedi.
Ramazan sofralarının vazgeçilmezi olan hamur işleri ve börekler için hazır satılan yufkalarda tam bir keşmekeş yaşandığını anlatan Dinç, yüzde 44'lük zammın ardından kilosu 3,5 liraya yükselen yufkanın, tüketicinin iştahını kaçırdığını belirtti.
Dinç, Ramazan ayından 15 gün önce kilosu 18 lira olan dana etinin kilosu, Ramazan'da yüzde 10'luk bir zamla 20 liraya, dana kıymanın fiyatı ise yine yüzde 10 zamla 15 liradan 17 liraya yükseldi.
Zam gören ürünler arasında yüzde 10'luk bir artışla yumurtanın ve yüzde 5'lik bir artışla şekerin de yer aldığını dile getiren Dinç, şekere gelen zammın bayram şekerindeki fiyat artışının da habercisi olduğunu vurguladı.
ZAM YAPMADIKLARINI AÇIKLAMIŞLARDI
Dinç, hurma fiyatlarında ithalatçıların Ramazan öncesi zam yapmadıklarını açıklamalarına rağmen tezgahlarda fiyat artışlarının açıkça görüldüğünü anlatarak, ''Geçen yıla göre Acve hurması yüzde 20, Medine hurması ise yüzde 10 zamlandı. Bağdat, İran, Tunus ve Cezayir'den gelen hurma fiyatlarında ise değişiklik yaşanmadı'' dedi.
Kahvaltılık çeşitler olan, peynir, zeytin, reçel, bal gibi ürünlerde de düşük de olsa fiyat artışları görüldüğünü anlatan Dinç, bitkisel yağlar ve Ramazan pidesinin ise zam görmeyen ürünler olduğunu söyledi.
DEĞİŞMEYEN ETİKET KALMADI
Dinç, marketlerde Ramazan nedeniyle fiyat etiketlerinin neredeyse tamamının değiştiğini dile getirerek, şunları kaydetti:
''Küçük oranlı fiyat artışları tüketicinin gözünden kaçmaktadır. Özellikle orucun etkisiyle genelde iş çıkışı ve iftar öncesi yapılan alışverişlerde tüketici açlık hissiyle çoğu zaman fiyatları kontrol etmeden sepetini doldurmaktadır. Her zaman yapılan fiyat, üretim tarihi, son kullanım tarihi, üretim izni gibi kontroller zaman darlığı, açlık ve yorgunluk nedeniyle yapılmamaktadır. Bu yüzden, bu dönemde raflarda yer alan ürünler son kullanım tarihi yaklaşmış ya da geçmiş ürünler olabilmekte veya sepetiniz her zamankinden daha pahalıya dolabilmektedir.''
EN SON HABERLER
- 1 T.C. İstanbul Anadolu 29. ASLİYE HUKUK MAHKEMESİ
- 2 SDN Summit 2024 İstanbul'da gerçekleştirildi
- 3 Merkezi Kayıt Kuruluşu // İLAN
- 4 İstanbul'da işletmelere yönelik vergi denetimi yapıldı
- 5 Bakan Kacır: KOSGEB şehir şehir gezecek ve girişimci seçmelerine başlayacak
- 6 SMMM'de takvim belli oldu! Resmi Gazete yayımlandı!
- 7 SON DAKİKA: Bakan Işıkhan'dan asgari ücret açıklaması
- 8 Bakan Uraloğlu'dan Sivas-İstanbul YHT seferleri açıklaması
- 9 Bakan Şimşek: KDV artışı yapılmadı! Gıdada istismara geçit verilmeyecek
- 10 TESK Başkanı'ndan düğün sezonu açıklaması: 500 milyar TL'lik katkı...