Çarşamba 26.08.2009

Antalyalı, market eylemine hazırlanıyor

ATSO Başkanı Budak, hipermarketleri 400 metrekarenin üzerindeki dükkânları toplamakla suçluyor. AMPD Başkanı Nane rasyonel değil diyerek itiraz ediyor

YILLARDIR çıkmadığı için küçük esnafın tepkisini çeken 'hipermarket yasası' esnafı sokağa dökme seviyesine geldi. Sanayi Bakanlığı'nın hazırladığı ve Başbakanlığa sunduğu taslakta şehir içinde kalan marketlerin 400 metrekare ile sınırlandırılıyor. Antalya Ticaret ve Sanayi Odası (ATSO) Başkanı Çetin Osman Budak da, dün yaptığı açıklamayla hipermarketlerin yasa çıkmadan önce Antalya'da 400 metrekare üzerinde bulundukları yerleri kapattıkları iddiasında bulundu. "Kanundan önce her sokakta kurulmuş olacaklar. Hipermarketler artık semt bakkalına döndü" diyen Budak Antalya'da haksız rekabet nedeniyle küçük esnafın eylem hazırlığı içinde olduğunu kaydetti. Sanayi Bakanı Nihat Ergün'den de söz aldıklarını ama geçmiş tecrübeleri nedeniyle çok umutlu olmadıklarını söyleyen Budak, "Biz konuşuyoruz, duyulmuyor. Sonbaharda konuyu tekrar ele alacağız'" dedi. Budak'ın bu açıklamalarını sorduğumuz Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği Başkanı Mehmet Nane, "Kimse yasa çıkacak diye arsa, dükkan toplamaz. Bu rasyonelliğe aykırı" diye konuştu. Organize perakendecilerin tüketicinin talebi nedeniyle mağaza ağlarını genişlettiğini söyleyen Nane, esnaf kadar organize perakendecilerin de kan ağladığını, ancak bunun için suçlu arama arayışına girmediklerini söyledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.