Çarşamba 26.08.2009

Krizle birlikte lüks otel zincirlerinin yıldızı kaydı

Ekonomik krizle birlikte lüks otellerin doluluk oranı yüzde 57'ye gerileyince ünlü zincirler harekete geçti. Oteller, kazandıkları yıldız derecelerini düşürerek masrafları kısma yoluna gidiyor

Küresel ekonomik krizden olumsuz etkilenen hizmet sektöründe masrafları kısmak ve müşteri çekmek adına uluslararası üne sahip şirketler alınması zor kararlara imza atıyor. Lüks otel zincirleri, sundukları hizmet ve servis kalitesine göre kazandıkları yıldızlardan krizde masrafları kısmak adına vazgeçiyor. Bloomberg'in haberine göre Hilton Hotels Corp. ve Intercontinental Hotels Group'un belirli bölgelerde yıldız derecesini düşürdüğü uygulamaya dünyaca ünlü Starwood Hotels & Resort Worldwide Şirketi de katıldı.

ODA FİYATLARI YÜZDE 16 DÜŞTÜ

Sheraton, Westin, Le Meridien, St. Regis ve W Hotels markalarını da bünyesinde barındıran şirket, belirli bölgelerdeki otellerinde servislerini azaltarak sahip olduğu star sayısını düşürme kararı aldı. Şirket sözcüsü K.C. Kavanagh, ekonomik krizde yara alan otelcilik sektöründe iyileşme yaşanana kadar bu uygulamayı sürdüreceklerini belirtti. Otellerin, sahip oldukları yıldızları kazanmak ve koruyabilmek için çok sayıda kriteri eksiksiz yerine getirmek zorunda olduğunu belirten Hilton Hotels Corp. eski CEO'su Stephen Bollenbach ise "Sahip olunan yıldızları korumak inanılmaz bir sermaye yatırımı gerektirir" dedi. Oteller, uzun zamandır kriz nedeniyle ailelerin tatil planlarını ertelemesi ve şirketlerin iş toplantıları ve seyahetlerini azaltması nedeniyle zor günler geçiriyor. Smith Travel Research Şirketi'nin yaptığı araştırmaya göre lüks otellerdeki doluluk oranı geçen yıla göre yüzde 71'den yüzde 57'ye geriledi. Lüks otellerdeki ortalama gecelik konaklama fiyatı ise kriz döneminde yüzde 16 düşerek 245.13 dolara geriledi.
Oteller bedava servislerine son veriyor
'Hoşgeldiniz' hediyeleri
Ücretsiz çiçek, şampanya, çikolata ve meyve tabakları
Bedava gazete ve dergi n 24 saat kesintisiz oda servisi
Ücretsiz sabah kahvaltısı

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.