Cumartesi 29.08.2009
Son Güncelleme: Cumartesi 29.08.2009

'Türkiye kara kıtanın kalbine Güney Afrika'dan girmeli'

Türkel Fuarcılık Başkanı Erten, daralan Avrupa pazarının alternatifinin Afrika olduğunu belirtti ve ekledi: "Kapısı da Güney Afrika"

En büyük ticaret ortağı Avrupa'ya ihracatı azalan Türkiye kara kıta Afrika'yı her geçen gün yeni gelişmelerle alternatif bir pazar haline getiriyor. Otomotiv ve mobilya sektörünün ardından Türkel Fuarcılık'ın düzenlediği İnsan&Ev Giyim- Sıcak Sipariş Fuarı (Human&Home Dress -Easy Order) ile tekstilciler de Afrika'nın yıldızı Güney Afrika'ya çıkarma yaptı. Ülkenin en büyük şehirlerinden Johannesburg'da düzenlenen üç günlük fuar bugün sona eriyor. Fuara kadın-erkek giyim, ayakkabı, saraciye, ev tekstili ve züccaciye alanından 46 Türk firması katılıyor.
ÜRÜNLERİMİZE İLGİ ÇOK
Türkel Fuarcılık Yürütme Kurulu Başkanı Bülent Erten, Güney Afrika'nın kara kıtanın bütünü için büyük potansiyel barındırdığını belirtti. Erten şunları söyledi: "Buraya sadece Güney Afrika olarak bakmamalıyız. 400 milyar dolar toplam ticareti olan kıtadan yüzde 1 pay alsak bu 4 milyar dolar demek. Şu anda Güney Afrika ile 2.7 milyar dolarlık ticaretimiz var. 2010'da 4 milyar doları yakalarız. Ancak bu bölgeyi alternatif pazar olarak görmeliyiz. Afrika'da Türk ürünlerine ilgi yüksek. Çünkü biz Avrupa'ya ihracat yapan bir ülkeyiz; ürünlerimiz kaliteli ve uygun fiyatlı. Güney Afrika'nın çevresindeki 16 ülke ile Serbest Ticaret Anlaşması var. Buradan Botswana, Namibya, Zimbabve, Mozambik gibi ülkelere satış imkanı var. Bu fırsatı kaçırmamalı." Tekstilciler için G. Afrika'ya ihracatın en büyük avantajının mevsimlerin tersliği olduğunu kaydeden Erten "Tekstilciler ellerinde kalan sezon sonu ürünlerini çok rahat bu pazarda eritebilir" dedi.
'Bizi ihracat değil ortak ülke görün'
JOHANNESBURG Sanayi ve Ticaret Odası Uluslararası Ticaret Birimi Başkanı Nada Reyneke, iki ülkenin birbirini yeterince tanımadığını söyledi. Kendilerinin hammadde ihraç ettiğini belirten Reyneke, işlenmiş, yüksek katma değerli ürünlerin pazardaki şansının yüksek olduğunu söyledi. Ülkenin teknoloji ve mühendislik alanlarında bilgi eksiği olduğuna dikkat çeken Reyneke "Türkiye bu konuda tamamlayıcı olabilir. Güney Afrika'yı sadece ihracat yapılacak bir ülke olarak değil, ortaklıklar kurabileceğiniz ülke olarak görmelisiziniz" dedi. Geleneksel ticaret ortakları olan Avrupa, ABD ve Japonya'nın yanı sıra BRIC ülkeleri (Brezilya, Rusya, Hindistan ve Çin) ile de ilişkilerini geliştirmek istediklerini belirten Reyneke "Türk ürünlerinin kalitesi ve fiyatı çok iyi, ancak kendinizi daha iyi tanıtmalısınız" diye konuştu.
Altın ihraç edip petrol alıyor

Altın, değerli taşlar ve makina satan ülkenin ihracatı 59.1 milyar dolar.
En çok yüzde 9.9 ile Japonya'ya ihracat yapıyor.
Japonya'yı İngiltere (yüzde 9.7), ABD (yüzde 9.5) izliyor.
Güney Afrika'nın çoğu makina, kimyasal ve petrol ürünleri olmak üzere 61.5 milyar $ ithalatı var.
Yüzde 14.2 ile Almanya, yüzde 9.1 ile Çin, yüzde 7.9 ile ABD en çok ithalat yaptığı ülkeler.
Ülke nüfusu 48.7 milyon.
Küresel Rekabet Endeksi'nde 134 ülke arasında 45'inci sırada yer alıyor.
'Dünya Kupası bizim için fırsat'
2010 FIFA Dünya Kupası'nın ülke ve Afrika kıtası için çok önemli olduğunu, gelecek yıl bütün dünyanın Güney Afrika'ya akacağını belirten Bülent Erten, "Herkes Dünya Kupası'nı referans alıyor. Ülkede otel, yol ve inşaat yapımları tüm hızıyla devam ediyor. Dünya Kupası hazırlıkları ve organizasyonun kendisi çok önemli bir potansiyel taşıyor. Bu durum Türk yatırımcılar için de fırsatlar barındırıyor" dedi.
'Toplam ticaret hacmi 17 milyar $'a ulaştı'
T.C. Pretoria Büyükelçisi Can Altan da fuarın Güney Afrika'da sadece Türklerin katıldığı ilk fuar olduğuna dikkat çekti. Afrika ülkeleri ile Türkiye'nin toplam ticaret hacminin 2008 yılı itibariyle 17 milyar dolara ulaştığını belirten Altan, bunun 2.7 milyar dolarının Güney Afrika ile yapıldığını kaydetti. Kıtanın ticaret pastasından en büyük dilimi Güney Afrika'nın aldığını kıtaya yapılan yatırımların yüzde 75'ini Güney Afrika'nın çektiğini kaydeden Altan, ülkede özellikle tekstil, müteahhitlik hizmetleri , mobilya ve tekstil alanlarında büyük fırsatlar bulunduğunu vurguladı. 2008 yılında 14 bin Güney Afrikalının Türkiye'yi ziyaret ettiğini belirten Büyükelçi, Türkiye'den ise bunun yarısı kadar ziyaretçi geldiğini dile getirdi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.