Pazar 30.08.2009
Son Güncelleme: Pazar 30.08.2009

Türkiye, Çin'e fındığı soslayıp satacak

Çağlayan, Çin'i fırsat olarak gördüğünü belirterek, "İhracatı niye 50 milyar dolara çıkarmayalım" dedi

Türkiye, Çin'e ihracatını artırmak için atağa kalktı. Devlet Bakanı Zafer Çağlayan, beraberindeki işadamı heyetiyle birlikte Çin'in başkenti Pekin'e geldi. Çağlayan, gezisi kapsamında kısa süre önce Çinliler ve Uygur Türkleri arasında çatışmalara sahne olan Urumçi'ye de gideceğini söyledi. Çin'in 1.2 trilyon dolarlık ithalatından Türkiye'nin sadece 1.5 milyar dolarlık pay aldığını kaydeden Çağlayan, "Bu rakamı niye 50 milyar dolara çıkarmayalım. Çin hangi ürünleri ithal ediyor, hangi sektörlere yöneliyor bunu takip edip, yeni bir Çin stratejisi oluşturacağız" dedi. Türkiye'ye ciddi miktarda Çinli yatırımcıyı çekeceklerini, bir çok Çinli firmanın enerji ve madencilikte yatırım yapma arzusunda olduğunu belirten Çağlayan, ortak sanayi ve ticaret merkezleri kurulabileceğini söyledi. Çin'e fındık satışının sorulması üzerine de Çağlayan, "Çinlilerin fındığı bizim gibi yemesi beklenemez. Biz de Çinliler gibi çekirge yemiyoruz. Her ülkenin kendine has karakteristik özellikleri var. Ürünleri onların damak tadına göre sunmalıyız. Her şeyi sosla yiyorlar. İnovatif düşünmek, bu şekilde girmek lazım. Fındık, çikolata ve pasta sektörü için önemli, buradaki çikolata sektörüne tanıtacağız" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.