Salı 01.09.2009 00:00
Son Güncelleme: Salı 01.09.2009 17:35

AB'de işsizlik artıyor

AB ülkelerinde işsizlik oranının son bir yılda yüzde 2 arttığı, son yılların en yüksek işsizlik oranına ulaşıldığı açıklandı.

AB istatistik kurumu Eurostat'ın verilerine göre, temmuz sonu itibarı ile avro alanında bir yıl önce yüzde 7,5 olan işsizlik oranı yüzde 9,5'a ulaştı.
AB genelinde bir yıl önce yüzde 7 olan işsizlik oranının ise yüzde 9 olarak belirlendiği bildirildi.
Eurostat, AB üyesi 27 ülkede 21 milyon 794 bin işsiz bulunduğunu, bunların 15 milyon 90 bininin avro alanında olduğunu duyurdu.
Açıklamada, avro alanında 1999'dan bu yana, AB genelinde ise 2005'den bu yana en yüksek işsizlik oranının görüldüğü, tüm üye ülkelerde işsizliğin arttığı, AB genelinde, son bir yılda 5 milyon 111 bin yeni işsiz kaydedildiği belirtildi.
AB üyesi ülkelerde işsizlik oranları şöyle:
Hollanda (yüzde 3,4), Avusturya (yüzde 4,4), Kıbrıs Rum kesimi (yüzde 5,5), Danimarka (yüzde 5,9), Slovenya (yüzde 6), Romanya (yüzde 6,2), Çek Cumhuriyeti ve Lüksemburg (yüzde 6,4), Bulgaristan (yüzde 7), Malta (yüzde 7,3), İtalya (yüzde 7,4), Almanya ve İngiltere (yüzde 7,7), Belçika (yüzde 8), Polonya (yüzde 8,2), Yunanistan ve Finlandiya (yüzde 8,7), Portekiz ve İsveç (yüzde 9,2), Fransa (yüzde 9,8), Macaristan (yüzde 10,3), Slovakya (yüzde 12), İrlanda (yüzde 12,5), Estonya (yüzde 13,3), Litvanya (yüzde 16,7), Letonya (yüzde 17,4), İspanya (yüzde 18,5).
Eurostat, aynı dönemde ABD'de işsizlik oranının yüzde 9,4, Japonya'da ise yüzde 5,7 olduğunu bildirdi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.