Cuma 04.09.2009 00:00
Son Güncelleme: Cuma 04.09.2009 14:42

3G abonesi bir ayda 3 milyona ulaştı

Turkcell, 30 Temmuz'da uygulanmaya başlayan 3G teknolojisine geçmek için bir ayda, 3 milyon abonenin başvurduğunu açıkladı.

Turkcell Genel Müdür Süreyya Ciliv, küresel krizin yaşandığı bir dönemde, 3G teknolojisinin, Türkiye ekonomisine de önemli katkı sağladığını belirterek, 3 GSM operatörünün lisans, yatırım ve teknoloji için 5 milyar TL'ye yakın bir yatırım gerçekleştirdiklerini söyledi.
3G teknolojisinin iletişimde yeni bir dönemin kapısını açtığını ifade eden Ciliv, "Artık 3G'den geri dönüş yok. Turkcell olarak 16 yılda 16 bin baz istasyonu kurduk. 3G'ye uygun baz istasyonu kurmak için 6 ayda neredeyse geçen 16 yıla bedel bir enerji ve çaba ortaya koyduk. Bu da 3G'ye olan inancımızın en büyük göstergesi" açıklamasında bulundu.
Ciliv, Turkcell'in 3G lisans ve yatırım bedeli dahil, bir yılda toplam 2.1 milyar TL yatırım gerçekleştirdiğini bildirdi. 3G geçiş sürecinin ardından gelişmeleri değerlendirmek üzere İstanbul'da basın mensupları ile biraraya gelen Süreyya Ciliv, 81 ilde aynı anda hizmet verdikleri 3G'de kapsama alının, Türkiye çapında yüzde 60'a ulaştığı bilgisini vererek, "104 ülkede, 185 operatörle en geniş rooming ağını kurmuş durumdayız. Bizim 3G alt yapımız "ikinci" diye ifade edilebilecek bir altyapı kesinlikle değil. Turkcell'in teknolojik altyapısı, dünyanın en iyi teknolojilerinden birine sahip. Şu anda 120 ülkede 3G teknolojisi var. Bu teknolojinin en iyi olduğu İngiltere, İtalya, İspanya gibi 9 ülke arasında Türkiye'de yer alıyor" şeklinde konuştu.
1 AYDA 60 BİN WIN SATILDI
3G teknolojisinin ardından, notebook satışlarının da patladığını söyleyen Ciliv, win modem satışlarında ise büyük bir artış yaşandığını, hatta kuyruklar oluştuğuna dikkat çekerek, "Şu anda data trafiğimiz üçe katlanmış durumda. Data trafiğinin yüzde 50'si 3G üzerinden geçiyor. Bir ayda 60 bin win satıldı. 2008'de satılan toplam modemin 2-3 katını bir ayda sattık" dedi. Turkcell'in 3G hizmetini, en geniş kapsama alını ile en hızlı ve en ucuz fiyata sunduklarını belirten Ciliv, hız ve servis çeşitliliği konusunda diğer operatörlerden açık ara ileride olduklarını savundu.
Ciliv, 3G'nin turizm, sağlık gibi birçok alanda da ekonomiye önemli katkılar sağlayacağına inandıklarını vurgulayarak, "3G sayesinde, Türkiye'ye gelen yabancılar, daha uzun süre ülkemizde kalabiliyorlar. Kendi ülkelerinde de 3G olduğu için işlerini buradan rahatlıkla görerek, tatillerini uzatabiliyorlar. Bu da özellikle turizme önemli bir gelir kaynağı olarak yansıyabilecek" dedi.
DİYARBAKIR GÖRÜNTÜLÜ KONUŞMADA İLK SIRADA
Turkcell 3G Program Müdürü Sertan Eratay ise 3G hizmetinin uygulamaya geçtiği, bir aylık süreyi değerlendirdi. Eratay, en yoğun 3G kullanımının, İstanbul'da Kadıköy, Ümraniye, Ankara'da ise Çankaya bölgeleri olduğunu söyledi. Bir aylık sürede toplam 5 milyon dakika görüntülü konuşma yapıldığı bilgisini veren Eratay, görüntülü konuşmada ise Diyarbakır'ın birinci sırada yer aldığını açıklayarak, "Diyarbakır'ı, Elağız, Malatya, Trabzon, Erzurum il merkezleri takip etti" dedi.
Eratay, İstanbul'da ise Kadıköy, Bağcılar ve Ümraniye'nin en yoğun görüntülü konuşma yapılan bölgeler olduğunu söyledi.
CEPTEN 100 BİN VİDEO İNDİRİLDİ
3G kullanımıyla ilgili yaptıkları araştırma sonuçları hakkında da bilgi veren Eratay, 3G kullanıcılarının yüzde 50'sinin, 35 yaşın altındaki kişiler olduğunu kaydederek, "3 büyük ilde yaptırdığımız araştırmalar, artık nüfusun yüzde 75'inin, yani dört kişiden 3'ünün 3G'yi bildiğini gösteriyor. Bu yılın ocak ayında ise bu oran yüzde 44'idi. 3G kullanımında ise kadın - erkek dağılımı eşit durumda" dedi.
Eratay, 3G abonelerinin yüzde 60'ının cepten internete girdiklerini ve geçen bir ayda cep telefonları aracılığı ile 100 binin üzerinde video indirildiğini söyledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.