Cumartesi 05.09.2009
Son Güncelleme: Cuma 04.09.2009

Merkez: Elektriğe zam Ekim enflasyonunu etkileyecek

Yüzde 21'lik elektrik zammı tüketici ve sanayiciyi kızdırdı. Merkez Bankası ise yapılan zammın Ekim'de enflasyona etki edeceğini açıkladı

Elektriğe yapılan yeni zamma tepkiler gelmeye başladı. Türkiye İstatistik Kurumu'nun (TÜİK) fiyat gelişmelerini değerlendiren Merkez Bankası, zammın Ekim enflasyonunu önemli oranda etkileyeceğini söyledi. Banka ayrıca 2008'in son aylarından itibaren işlenmiş gıda ve enerji fiyatları kanalıyla enflasyona aşağı yönlü etki yaptığını kaydetti. Sanayici ve tüketici birliklerinden de zamma tepkiler yağdı. TOBB Yönetim Kurulu Üyesi İlhan Parseker, zamma ilişkin, "Düşen enflasyon ve faizler ekonomiyi canlandırmada ne kadar olumlu etki yaparsa, bir defada yıllık enflasyondan fazla yapılan elektrik zammı da o kadar olumsuz etki yapar" dedi. KESK Genel Sekreteri Emirali Şimşek ise zammının fahiş olduğunu iddia etti. Şimşek, hükümetin memurlara cimri, yaşamsal ihtiyaçlara yapılan zamlarda ise cömert davrandığını ifade etti. Türkiye Esnaf ve Sanatkarlar Konfederasyonu Başkanı Bendevi Palandöken de yüzde 10'luk zammı 'Aile bütçesi için en ağır zam' sözleriyle yorumladı.
ZAM YILI KÂRLA KAPATMAK İÇİN

Tüketiciler Birliği Genel Başkanı Nazım Kaya da "TEDAŞ'ın bu zammı 2009'u kârla kapatma arzusu nedeniyle yaptığını" ileri sürdü. Kaya, "Yüzde 7-10 yansıması düşünülüyor. Enflasyon yüzde 5 civarında, ancak elektriğe zam ise 2 katı" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.