Salı 08.09.2009
Son Güncelleme: Salı 08.09.2009

Çağlar: Otomotiv sektörü için 2010 karanlık görünüyor

Oyak Çimento ve Otomotiv Başkanı Celalettin Çağlar, otomotivde önlem alınmazsa 2010'da üretim ve satışların yüzde 20 düşeceğini öngördü

Otomotivciler 30 Eylül'de sona erecek ikinci Özel Tüketim Vergisi (ÖTV) indirimi sonrasında da hükümetin sektöre desteğini devam ettirmesini istiyor. Oyak Çimento ve Otomotiv Başkanı Celalettin Çağlar, otomotiv sektörünün 2009 yılını iç pazarda vergi indirimi ve dış pazarda ise teşvik indirimleriyle atlatmış göründüğünü, ancak 2010'da otomotiv sektörü üretim ve satışlarında yüzde 20'ye yakın düşüş görülebileceğini kaydetti. Reuters'e konuşan Çağlar "2010 yılı için eğer önlem alınmazsa üretim ve satışlarda yüzde 20 düşüş olur" dedi. "Hükümet ÖTV kanalı ile ciddi indirim yaptığı için otomotiv sektörü bu seneyi daha bugünden kurtarmış görünüyor" diyen Çağlar 2010 için önlem alınmazsa sektörün belirgin daralma yaşayabileceğini ifade etti. Çağlar "Avrupa ve Amerika'da bütün teşvikler bitiyor. Yani 2010'da ne yapacağız hep beraber oturacak mıyız? Türkiye'de her oto şirketin ortağının yabancı olduğu düşünülürse iç piyasanın iyi tutulması lazım ki ileriye dönük yatırımların da adresi Türkiye olsun. 2010 otomotiv sektörü için kesinlikle karanlık görünüyor" diye konuştu.

SATIŞLARA DOPİNG

Hükümetin hurda indirimini düşünmesi gerektiğini savunanÇağlar "Oyak Renault olarak 350 bin adet olan kapasitemizin 280 binini bu yıl kullanmış oluruz. Teşvikler kalktıktan sonra bu rakam 250 bin hatta 200 binlere doğru da düşebilir. Türkiye'de en fazla satan Oyak Renault olduğunu göre bütün Türkiye'de en az yüzde 20'lik üretimde ve satışta düşüş bekliyorum. 2008 ile 2009 aynı olur" diye konuştu. Renault Türkiye'de Oyak Grubu ile üretim yapıyor. Satışları ise Renault Mais yürütüyor Hükümetin piyasayı canlandırmak için uyguladığı otomotivde ÖTV indiriminin ilk ayağının uygulandığı 16 Mart ila 15 Haziran arasında satışlar yüzde 50 artmıştı. Sözkonusu dönemde toplam 151 bin 567 adet otomobil satışı yapılmıştı. İkinci dönemde otomotivde ÖTV indirim 30 Eylül'e kadar uzatılmış ancak indirim oranı
azaltılmıştı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.