Pazartesi 14.09.2009
Son Güncelleme: Pazartesi 14.09.2009

ÖTV indiriminden vazgeçen Maliye 'hurda' için çalışıyor

Maliye, Ekonomi Koordinasyon Kurulu'na ÖTV yerine birkaç seçenekli hurda indirimi önerecek

Hükümetin piyasaları canlandırarak küresel ekonomik krizin etkilerini azaltmak amacıyla 16 Mart'ta uygulamaya koyup, 16 Haziran'da da kapsamını daraltarak süresini uzattığı otomotiv, elektronik ve beyaz eşya ile mobilyada ÖTV ve KDV indirimleri 30 Eylül'de sona eriyor. İndirimlerin devam edip etmeyeceğine Ekonomi Koordinasyon Kurulu (EKK) karar verecek. İki dönemdir uygulanan vergi indirimlerinin sona erdirilmesini isteyen Maliye Bakanlığı, vergi indirimleri için ''etki ve sonuç analizi'' çalışması yaparak, kurula sunacak. Bu analizi inceleyecek olan EKK buna göre indirimin devam edip etmeyeceğine karar verecek.
KALICI İNDİRİM

Uygulamanın sona erdirilmesi gerektiğini savunan Maliye Bakanlığı, otomotiv sektörünün yeni dönemde hurda indirimiyle teşvik edilebileceği görüşünde. Yurtdışındaki benzer uygulamaları da inceleyen Maliye Bakanlığı'nın hazırladığı hurda indirimi çalışmasında kalıcı indirim, indirimin araç sahibine yapılması, yararlanacak kişinin en az 1 yıl süreyle o araca sahip olması gibi koşullara yer veriliyor. 2003 yılında geçici süreyle 20 yaş üzeri araçlara uygulanan hurda indirimiyle Türkiye'de yaklaşık 322 bin otomobilin kaydı silinmiş ve bunların önemli bir bölümü hurda araç indiriminden yararlandırılmıştı. Otomotiv Distribütörleri Derneği'nin (ODD) raporuna göre 3 bin 500 TL'lik hurda indirimi ile 2010'da 450 bin araç satılabilir.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.