Salı 15.09.2009
Son Güncelleme: Salı 15.09.2009

Sarkozy'den devrim önerisi: Mutluluğu verilere ekleyelim

Lehman Brothers'un iflasının birinci yıldönümü nedeniyle açıklama yapan Fransa Cumhurbaşkanı Nicolas Sarkozy, ülkelere global ekonomik krizden sonra büyüme trendleri ile ilgili 'devrim' çağrısında bulundu. Sarkozy, "Büyük bir devrim bizi bekliyor. İnsanlar yıllarca, finans için zenginliğin ürkütücü bir yaratıcısı olduğunu söyledi. Sonra birgün çok sayıda riskin birikerek dünyanın neredeyse bir kaosa sürüklendiğini keşfettik. Kriz, sadece bizi gelecek ve dünya üzerinde özgürce düşünmemizi sağlamaz. Bizi birşeyler yapmaya mecbur eder" dedi.
MUTLULUK ENDEKSTE YOK

Ekonomideki gelişmelerde gösterge olarak mutluluk ve refahın da baz alınması gerektiğini söyleyen Sarkozy, Nobel ödüllü Stiglitz ile yaptığı görüşmenin ardından krizde toplumsal ilerlemenin yeni yollarla ölçülebilmesi için istatistiksel ölçülerde adaptasyonlar yapılacağını açıkladı. Sarkozy, "Uzun zamandır hesaplarımızda ve kullandığımız yöntemlerde hatalar var. Yıllardır açıklanan istatistikler giderek güçlenen bir ekonomi sergiliyordu. Ta ki büyümenin dünya için yıkıcı olacağı ortaya çıkana kadar. İnsanlar, kendilerine yalan söylendiğini, rakamların aldatıcı ve kötü olduğunu, manipüle edildiklerini düşündü" dedi. Sarkozy aile içi düzene verilen hizmet, boş zaman ve kamu hizmetlerinin kalitesi gibi ölçütlerin de istatistiklere eklenmesi gerektiğini önerdi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.