Cuma 18.09.2009

Türkiye'de yatırımdan vazgeçmedik, projeyi nadasa bıraktık

Türkiye'nin hâlâ değerlendirme dosyasında olduğunu söyleyen Peugeot Başkanı Gales projenin şimdilik nadasa bırakıldığını kaydetti

Dış Ticaretten Sorumlu Devlet Bakanı Zafer Çağlayan'ın Frankfurt Otomobil Fuarı'nda açıkladığı yatırım müjdesine gecikmeden yanıt geldi. Fransız Peugeot Başkanı Jean Marc Gales, Bakan Çağlayan'ın "Peugeot Türkiye'den vazgeçmedi. Yatırım için krizin geçmesini bekliyor" açıklamasını doğruladı. Gales, Türkiye'de yatırımla ilgili olarak 6 ay önce söyledikleri her şeyin geçerliliğini koruduğunu belirterek, "Krizde bu projeyi nadasa bıraktık. Yatırım değerlendirme dosyası içerisinde yer almaya devam ediyor" dedi. Peugeot'nun ürün gamında olmayan orta sınıfta bir sedan araç üretimi için çalışmaların sürdüğünü anlatan Gales, şunları söyledi: "Bu aracın nerede üretileceğine ilişkin henüz karar vermedik. 2010'da üretim kararı verilecek, 12 ay içinde de hangi ülkede üretileceği belli olacak. Türkiye'de bu aracın üretilmesine yönelik herhangi bir iptal sözkonusu değil. Avrupa'da özellikle Türkiye ve İspanya'da sedan modeller büyük önem taşıyor. Bu üretim kararımızda etkili olacak." Pazar büyüklüğünün, lojistik olanakların ve hükümet tarafından verilen teşviklerin yatırım kararlarında etkili olduğunun altını çizen Gales, 'Kararınız Türkiye'de hükümetin 250 milyon TL ve üstü yatırım teşviğine yetişecek mi' sorusuna şöyle yanıtladı: "Kararlarımızda önemli bir yer tutacak. Tabii ki hükümetle ortak nokta bulmaya çalışacağız. Sonuç olarak bu dosyayı tekrar ele alacağımız zaman her iki tarafın da karşılıklı çıkarlarını dikkate alarak görüşmelerimizi sürdüreceğiz."

TÜRKİYE ÖNEMLİ

Türkiye'nin Peugeot için çok önemli bir pazar olduğunu tekrar söylemek istediğini ifade eden Gales, stratejik gelişimlerinde Türkiye'nin önemli bir rol oynadığını kaydetti. Gales, "Türkiye pazar itibariyle grubun vizyonunda çok önemli bir yere sahip. Potansiyeli olan ve gelişen bir pazar. Türkiye'de Peugeot'nun pazar payının arttığını gözlemliyoruz. Büyüme doğrultusunda ilerlemeye devam ediyoruz" dedi.
ÇAĞLAYAN: KRİZ SONRASINI BEKLİYORLAR
BAKAN
Çağlayan, önceki gün Frankfurt Otomobil Fuarı'nda yaptığı açıklamada şunları söylemişti: "Daha önce Türkiye'ye gelmesi konusunda benimle görüşen büyük bir firma, şu an herhangi bir yere gitmiş değil. Hepsi beklemede. 'Piyasalar normalleştikten sonra, 2010'a kadar tekrar bakacağız' diyorlar. Türkiye'ye gelme konusunda kararlılar. İrtibatı koparmadık. Daha kısa bir önce tekrar konuştuk."
YENİ FORD C-MAX 2010'DA TÜRKİYE'DE
FORD,
Frankfurt Otomobil Fuarı'nda tamamen yenilenen Ford C-MAX modelini sergiledi. C-MAX ürün ailesinde 5 koltuklu ve 7 koltuklu iki model bulunuyor. C-MAX serisinin her iki modeli de, 2010 sonuna kadar Türkiye de dahil olmak üzere Avrupa'nın önde gelen pazarlarında satışa sunulacak. Ford standında sergilenen yakıt tüketimini ve karbondioksit salınımını yüzde 20'ye varan oranda azaltan yeni jenerasyon benzinli Ford EcoBoost motorları ve Elektrik Motorlu Focus Prototipi Frankfurt Otomobil Fuarı'nda ziyaretçilerin ilgi odağı oldu.
911 SPORT CLASSİC 250 ADET ÜRETİLECEK
PORSCHE,
Frankfurt'ta 4 modelinin Dünya, bir modelinin de Avrupa tanıtımını yaptı. 911 Turbo, 911 GT3 RS ile motorsporlarındaki benzeri 911 GT3 Cup ve sadece 250 adet üretilecek 911 Sport Classic dünyada ilk kez Frankfurt'ta vitrine çıktı.
SKODA'DAN AİLELERE SUPERB COMBİ
SKODA Auto, Superb modelinin Station Wagon versiyonu olan Superb Combi'yi ilk kez Franfurt Otomobil Fuarı'nda tanıttı. Üst orta segmentteki Superb Combi, Skoda'nın tipik ön uç tasarımına sahip bir görünümde.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.