Cumartesi 19.09.2009

İlk çıkış stratejisini Uzaylı Hatoama uygulayacak

Japonya'da Başbakan Hatoyama tarafından kurulan yeni merkez sol hükümet 165 milyar $'lık teşvik planının bazı bölümlerini askıya alacak

DÜNYANIN ikinci büyük ekonomisi Japonya, Avrupa Birliği, ABD ve Uluslararası Para Fonu'nun uyarılarına rağmen küresel krizden çıkış stratejisini uygulamaya başlayan ilk ülke oldu. Soğuk hareketleri nedeniyle 'Uzaylı' lakabı ile anılan Başbakan Yukio Hatoyama'nın kurduğu merkez sol hükümet 15 trilyon yenlik (165 milyar dolarlık) ekonomik teşvik planının bazı bölümlerini askıya almaya karar verdi. Yeni hükümetin bakanları paketin bazı bölümlerini gözden geçirmeye karar verdi. Yeni iktidar Demokrat Parti'ye göre paket çok fazla zararlı ve iyi düşünülmemiş harcama içeriyor.

KOBİ'LERE BORÇ ERTELEME SÖZÜ

Maliye ve Posta Hizmetleri Bakanlığı görevine getirelen Shizuka Kamei "Serbest pazar ekonomisinin mahvettiği Japonya'nın yeniden inşası için elinden geleni yapacağını" belirterek, küçük ve orta ölçekli işletmelerin borçlarını 3 veya 4 yıl erteleme sözü verdi. Avrupa Birliği'ne üye ülkeler ise sürdürülebilir büyümenin yakalanması ve yeni finansal krizlerin önlenmesi için ekonomiyi teşvik paketlerinin uygulanmaya devam edilmesi gerektiği konusunda hemfikir. Çabaların toparlanma güvenceye alınıncaya dek sürdürülmesi ve koordine şekilde sona erdirilmesi isteniyor.
KAHN: AYAĞINIZI GAZDAN ÇEKMEYİN
IMF Başkanı Domunique Straus- Kahn, toparlanma rayına oturduğunda ülkelerin ekonomilerini canlandırmak için uygulamaya koydukları tedbirleri geri çekmeleri ve büyüyen borç yükleri ile mücadele etmeye başlamaları gerektiğini, ancak ayağın gaz pedalından erken çekilmemesi için ihtiyatlı olunması gerektiğini söyledi. Washington'da konuşan Strauss- Kahn, "Gelişmiş ekonomiler için çıkış stratejisi organize etmenin zamanı değil. Çıkış stratejilerini düşünmeliyiz ancak şu an uygulamamalıyız" diye konuştu. Strauss-Kahn, global ekonominin durgunluktan gelecek yılın ilk yarısında çıkmasını beklediğini de tekrarladı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.