Salı 22.09.2009
Son Güncelleme: Salı 22.09.2009

Pala bıyıklı ve dansözlü tanıtıma son

Bakan Günay, Batı ülkeleri nezdinde dansöz kıyafetli kız, fesli, pala bıyıklı erkek şeklinde olan yanlış Türk figüründen vazgeçmeye çalıştıklarını belirterek, tanıtımda tarih ve modern yaşam tarzını ön plana çıkaracaklarını söyledi

Kültür ve Turizm Bakanı Ertuğrul Günay, Türkiye'nin tanıtımı için 2010 reklam ihalesine çıkmaya hazırlandıklarını bildirdi. Reklamlarla ilgili yeni arayışlarının giderek belirli bir zemine oturduğunu ve genel bir Türkiye konsepti oluşmaya başladığını ifade eden Günay, Türkiye'nin turizmde atılıma geçtiği 2000'li yıllardaki uçan halılar, gemiler, şalvarlı kızların dansı, atlı şehzadeler ve fesli adamların olduğu tanıtım filmlerini ciddi biçimde eleştirdi.
BAŞIMIZDA FES YOK
"Türk kültürüyle ilgili Osmanlı'nın son döneminden kalan ve sonraki yıllarda bilerek ve bilmeyerek bizim de katkı yaptığımız bir yanılsama var. Yani Turkish lokum, kafada kırmızı fes ve dansöz, bıyıklı, şalvarlı ve palalı erkekler!'' diyen Günay, bu yanıltıcı imajın bir dönem Türkiye'nin yurt dışında tanıtılmasını sağlayan reklam filmlerinde bile kullanıldığını anımsattı. Günay, sözlerini şöyle sürdürdü:
LOKUMDAN İBARET DEĞİLİZ
"Bu değil aslında Türkiye. Türkiye'nin ne damak tadı Turkish lokumdan ibaret ne biz pala bıyıklı erkekleriz ne kızlarımız dansöz kıyafetinde, başımızda da fes yok. Çok uzun zamandan bu yana yok ama böyle bir yanılma var. Bu bir garip Doğulu karikatürü Türkiye'nin üzerine oturmuş. Bazı dönemlerde biz hatta neredeyse reklamlarımızda tekrar etmişiz. Tanıtım reklamlarımızda, şalvarlı kızlar, uçan halılar, pala bıyıklı, ata binmiş bir takım şehzadeler! Böyle bir Türkiye yok. Ben böyle bir Türkiye görmedim, yaşamıyorum. Bu doğu mu, Hindistan mı, Pakistan mı, İran mı ne olduğu belli olmayan bir şey var.
DÜNYA GÜZELİ AZRA İLE MESAJ
Türkiye'nin turizmde reklamlarıyla atağa geçtiği 2000'li yıllarda dünya güzeli Azra Akın'ın da yer aldığı tanıtım filmlerinde, Boğaz'ın üzerini kaplayan uçan halılar, sokaklarda geçen, içinde şehzade/ padişahın oturduğu uçan gemiler, uçarak dans eden şalvarlı kızlar, İstanbul Boğazı'nı atlayan, metrodan geçen atlı şehzadeler yer almıştı. İlgi gören reklamlar bir süre kullanıldı. 2007 reklamında ise Efes ve Mevlana gibi tarihi değerler vurgulandı. Sonraki iki yılda genel ülke tanıtımı yanında, Akdeniz, Kapadokya gibi turizm bölgelerine yönelik filmler yapıldı. Reklamlarda modern insan, tatilinden zevk alan turist figürü kullanıldı. 2009 yılında ise 'Sivaslı Cindy' adıyla ünlü manken Tülin Şahin Türkiye'nin yaşayan yüzü seçildi.
AVRUPA'DA TÜRKİYE İMAJI EKSİK
Avrupa'da Türkiye imajının "eksik'' olduğunu belirten Ertuğrul Günay, halbuki Türkiye'de Avrupa'nın sahip olduğundan çok daha fazla şeyler bulunduğuna dikkati çekti. Günay, "Biz onlar gibi günlük hayat sürüyoruz ama bizim onların tanımadığı ve hayranlıkla baktığı, Yunanistan'da, İtalya'da sadece bir kesitini gördüğü tarihin inanılmaz evreleri var. Bunu baştan anlatma gayretimiz var, çünkü burada bir kopukluğumuz olmuş'' dedi. Bakan Ertuğrul Günay, bu nedenle gelecek yıllardaki fuar ve reklamlar ile halkla ilişkiler faaliyetlerinde bu unsurları ön plana çıkaracaklarını bildirdi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.