Perşembe 24.09.2009
Son Güncelleme: Çarşamba 23.09.2009

Dünyayı şimdi de 'çıkış' stresi sardı

Trilyonlarca dolarlık kurtarma planlarıyla krize savaş açan ülkeler bu paraları nasıl geri çekeceğini kara kara düşünüyor. Bazı ülkelerden çıkış için ilk sinyaller gelirken bazıları da geç kalmaktan korkuyor

Yüzyılın krizine ABD 1 trilyon dolar, Çin 586 milyar dolar, Almanya ve İngiltere 700'er milyar dolarlık kurtarma paketleriyle müdahale etti. Merkez bankaları trilyonlarca doları bankaların emrine sundu. 1 yıldır süren kurtarma paketleri ve piyasalara müdahale yavaş yavaş sonuç vermeye başlayınca şimdi dünyada yeni bir tartışma başladı: Krizden çıkış stratejisi ne olacak ve daha önemlisi ne zaman başlayacak? Ülkeler, krizi söndürmek için piyasalara akıttıkları milyarlarca doları geri çekerek, enflasyonu kontrol altında tutmayı amaçlarken birçok ülke kriz sonrası stratejilerini hazırlamaya başladı. Yeşil filizlerin görülmeye başladığı ilk günlerde İsrail Merkez Bankası'nın faiz artırımına gitmesi, Japonya'nın geçen hafta 165 milyar dolarlık teşvik paketinin son dilimini askıya alması, İngiltere'den parasal genişlemede sona gelindiği mesajları, ABD Merkez Bankası Fed'in piyasadaki fazla parayı ne zaman çekeceğine ilişkin haberlerde basına sızmaya başlaması tartışmaları alevlendirdi. Bloomberg'in haberine göre Fed, 1 trilyon doları piyasadan çekmek için bankalarla görüşmeye başladı. Bugün başlayacak olan G-20 zirvesinin de en önemli gündem maddesini çıkış stratejileri oluşturacak. Çıkış stratejisi konusunda bazı ülkeler çok daha tedirgin. Örneğin Finlandiya Maliye Bakanı, çıkış planı konusunda daha hızlı davranılması gerektiği konusunda uyarıda bulundu. Ülkelerin çoğunluğu, ekonomik toparlanmanın kalıcılığı konusunda ciddi şüpheleri olduğunu vurgulayarak, çıkış stratejisinin uygulanması içir erken olduğu görüşünde.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.