Perşembe 24.09.2009

Kriz en pahalı caddeleri vurdu, Abdi İpekçi 25'inci sıraya indi

Küresel ekonomik kriz, dünyanın en pahalı alışveriş caddelerindeki metrekare kira fiyatlarını düşürdü

KÜRESEL ekonomik krizle dünyanın en pahalı alıveriş caddelerini de etkiledi. Cushman & Wakefield emlak şirketi tarafından yapılan "Dünyadaki En Ünlü Alışveriş Caddeleri" araştırmasında 274 caddeden yüzde 54'ünün olumsuz etkilendiğini ortaya koydu. Raporda ele alınan 274 alışveriş caddesinden sadece 18'inde kira arttı. 'En Prestijli Alışveriş Caddeleri' araştırmasında geçen sene olduğu gibi bu yıl da ilk sırada New York'taki 5. Cadde (5th Avenue) geldi. İkinciliği Hong Kong'un Causeway Bay Caddesi, üçüncülüğü ile Paris'teki Champ Elysee aldı. 5. Cadde'de metrekare fiyatları 13 bin euro seviyesinde iken Abdi İpekçi caddesindeki metrekare fiyatı ise bin 708 euroda kaldı.
EN HIZLI SAO PAULO ÇIKTI

Türkiye'den ise İstanbul'daki Abdi İpekçi Caddesi bu sene 25'inci sıradan listeye girdi. Abdi İpekçi Caddesi geçen sene ise listenin 24. sırasında yer alıyordu. Tüm caddelerdeki kira fiyatlarında 2008'e göre yüzde 8.1'lik bir düşüş meydana geldi. Raporda en hızlı düşüşün yüzde 63.5'lik kira düşüşü ile Mumbai'deki Colaba Causeway'da olduğuna dikkat çekildi. Avrupa'nın en pahalı alışveriş caddelerinden birine sahip olan İngiltere'de ise bu düşüş yüzde 2 olarak meydana geldi.Sıralamada sadece 11 şehirde görülen kira artışlarında ise en büyük artış yüzde 111'lik artışla Sao Paulo'daki Alameda Lorena'da yaşandı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.