Tariş, Çin'e zeytin dalı uzattı, sırada Dubai var
Tariş Zeytinyağı, Wal-Mart ile Şanghay'dan sonra Pekin pazarına giriyor. Kendi markasıyla pazara giren Tariş bir yandan da Dubai'de dördüncü mağazasını açmaya hazırlanıyor
WAL-MART TARİŞ'İ SEVDİ
Bir yandan mağazacılık ağını yaygınlaştırırken bir yandan da zeytinyağı tüketimi artan ülkelere odaklanan firmanın Wal-Mart ile Şanghay pazarına girdiğini, şimdi de Wal-Mart aracılığıyla Pekin pazarına girmeye hazırlandıklarını dile getiren Çetin, "AB'de yaşanan gümrük vergisi sıkıntıları nedeniyle alternatif pazar arayışına girdik. Yıllık zeytinyağı tüketimi 30 bin ton olan Çin pazarında da büyük potansiyel görüyoruz" dedi. Şu anda Wal-Mart'ın 16 ülkedeki 7 bin 800 mağazasında Tariş markalı zeytinyağı satışı yapıldığını dile getiren Çetin, "Şanghay'da 3 mağazası olan Wal-Mart'ların da tümünde satılıyoruz" dedi. Wal-Mart yanında Tesco, Tops ve restoran zincirlerinde de satış yaptıklarını dile getiren Çetin, Çin'de bir yandan da Türk zeytinyağı ile ilgili tanıtım çalışmaları yaptıklarını belirterek, "Yıllık 5.2 milyon dolarlık ambalajlı zeytinyağı ihracatı yapan Tariş'in bu şekilde cirosunu da önemli ölçüde artırmak istiyoruz" diye konuştu. Geçmiş yıllarda ağırlıklı olarak Çin'de yaşayan yabancıların tükettiği zeytinyağına son yıllarda Çin halkı da yoğun ilgi gösterince soya yağının ağırlıklı olarak tüketildiği pazarda zeytinyağı trendinin de yükseldiğine dikkat çeken Çetin, artan ilginin hem Türkiye'den hem de yurtdışından pek çok firmayı da Çin pazarına yönelttiğini söyledi.
11 ÇEŞİT ÜRÜN SATILIYOR
Wal-Mart yanında Tesco, Tops ve City mağazalarında Tariş markalı 8 kalem sızma ve riviera ile 3 çeşit zeytin satışı yaptıklarına dikkat çeken Çetin, Şanghay'dan sonra Pekin üzerinden pazarı genişletmeyi hedeflediklerini ifade etti. Çetin, halen yılda ortalama 50 ton olan zeytin ve zeytinyağı satışlarını ise kısa sürede 150 tona çıkarmayı planladıklarını ve bunun için yeni pazarlara baktıklarını kaydetti.
Damak tadı stratejiyi belirliyor
HER girdikleri pazarda tüketicinin damak zevkine göre bir satış strateji geliştirdiklerinin altını çizen Çetin, Amerikalıların tattığı ürünü, Uzakdoğu ülkelerinin ise sağlıklı olanı almayı tercih ettiklerini söyledi. Çetin, "Uzakdoğu halkı üzerinde uzun açıklamaları olan ürünleri satın alıyor" dedi.
EN SON HABERLER
- 1 Cumhurbaşkanı Yardımcısı Cevdet Yılmaz, TİM Başkanı Mustafa Gültepe ile görüştü
- 2 Bakan Şimşek'ten enflasyon mesajı! O tarihi işaret etti: Tek haneye düşecek
- 3 Ankara'da işletmelere yönelik vergi denetimi yapıldı
- 4 Uzmanlar kredi notu artışını değerlendirdi
- 5 Bakan Kacır: Askeri insansız hava aracı üretiminde dünya lideriyiz
- 6 Bakan Uraloğlu rakamlarla açıkladı! Avrasya Tüneli'nden rekor geçiş: Günlük...
- 7 SON DAKİKA: Bakan Mehmet Şimşek: Ekonomiye güveni en üst seviyeye taşıyacağız! Not artışları devam edecek
- 8 EMEKLİ PROMOSYON SON DAKİKA: Mayıs ayarı! Banka promosyonu 20.000 TL'ye dayandı
- 9 İşte Türk balıkçılarının 12 yeni hedef ülkesi!
- 10 "Orman Benim" kampanyasında 313 ton atık toplandı