Cumartesi 26.09.2009
Son Güncelleme: Cumartesi 26.09.2009

Tüketicilerden sonra perakende sektörü de onayladı: Alım gücü düştü

Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği (AMPD) ile Deloitte'un hazırladığı 'Perakende Sektörü Güven Araştırması'na katılan sektör tesilcilerinin yüzde 90'ı alım gücünün düştüğünü belirtti. Krizi de dahil edip bugünü değerlendiren katılımcıların yüzde 53'ü ise gelecek 12 aylık dönemde tüketici alım gücünün aynı seviyede kalacağını belirtirken yüzde 36'sı daha da azalacağı görüşünü paylaştı.
FİRMALAR GELECEKTEN UMUTLU

Gelecek 12 ay içindeki beklentiler değerlendirildiğinde, katılımcıların yüzde 31'i şirket satışlarında ve yüzde 24'ü karlılıkta olumlu bir tablo çizdi. 2009 yılındaki beklentilerde ise yatırım ortamının aynı kalacağı ve daha iyi olacağını belirtenlerin oranı ise yüzde 62'de kaldı. Araştırma sonuçları, perakende sektörünün, son 12 aylık dönem içinde yatırımlarını devam ettirdiğini de ortaya koydu. Ankete katılanların yüzde 24'ü bir önceki yıla göre istihdamını artırırken, yüzde 36'sı ise istihdamını aynı seviyede korudu. Firmaların yüzde 40'ı ise istihdamını azalttığını belirtti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.