Pazartesi 28.09.2009

Tahvil trenini kaçıran yatırımcı düşük mevduata hapsoldu

Son bir yılda tahvil almayan bireysel yatırımcı, düşük mevduata mahkûm oldu. Aynı dönemde 28 milyarlık tahvil alan bankalar ise kârını katladı

MERKEZ Bankası'nın tarihi faiz indirimleri piyasa faizlerinde yaşanan düşüş sayesinde tahvillerin fiyat artışını bireysel yatırımcı yararlanamadı. Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu'nun (BDDK) 11 Eylül tarihli verilerine göre kriz öncesinde bireysel yatırımcılar 16.1 milyar lira Devlet İç Borçlanma Senetleri'nin (DİBS) senedine sahipken bir yılda 10.9 milyar liraya geriledi. Krizin tam birinci yılını doldurduğu aynı dönemde bankalar ise DİBS portföylerini tam 28.4 milyar lira büyüterek, karlarını katladı. Uzmanlara göre bireysel yatırımcılar tarihi tahvil getirisi şansını artık kaybetti. Halkbank Genel Müdür Yardımıcısı Süleyman Aslan, Türk yatırımcısının kısa vadeli yatırımları tercih ettiğinin altını çizerek, "Türk yatırımcısının ortalama yatırım süresi 3 ay... Bu nedenle uzun vadeli tahviller yerine bonolara yönelim oldu. Bono faizleri de Merkez Bankası'nın faiz indirimlerini çok hızlı fiyatlıyor. Mevduat bonolara göre daha cazip bulduğu için mevduatta kalmayı tercih etti ve tahvildeki tarihi getiriden yararlanmadı" değerlendirmesinde bulundu. Aynı dönemde bankaların aksi yönde karar aldığına dikkat çeken Aslan, "Artık tahvil faizlerindeki düşüşün sınırlı olacak. Açıkçası Türk yatırımcısı treni kaçırdı" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.